Avatar billede cskott Nybegynder
18. juni 2011 - 18:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Linksys WRT54GL som accesspoint

Hej

Jeg vil gerne bruge min Linksys WRT54GL som accesspoint til mit eksisterende trådløsenet men jeg kan ikke finde ud af at få det til at virke.

Jeg har ellers fulgt den guide her: http://www.speedguide.net/articles/how-to-set-a-wireless-router-as-an-access-point-2556

men der må være noget jeg gør forkert. Jeg har udfra artiklen givet den en ip der hedder 192.168.1.2 og slået dhcp server fra.
Avatar billede osigaard Nybegynder
18. juni 2011 - 18:56 #1
Prøv at se her:
http://www.eksperten.dk/spm/827667#reply_7089373

Denne opsætning skulle virke.
Linksys skal stå i Router-mode og ikke Gateway-mode
Avatar billede cskott Nybegynder
18. juni 2011 - 19:12 #2
Ok det prøver jeg.
Hvad mener du med at den skal stå i router mode og ikke gateway mode?
Avatar billede osigaard Nybegynder
18. juni 2011 - 20:33 #3
Når Linksys Routeren er eneste router, uddeler IP-adresser/er DHCP-server, køret den i Gateway-mode, er Gataway(Internetadgang)
Når Linksys kører i Router-mode, kører den som en switch/accespoint og virker blot som en ekstra antenne på din normale Router/Gataway, DHCP er lået fra på Linksys.
Det er din normale Router/Gataway der er DHCP-server, altså uddeler IP-adresser.
Avatar billede osigaard Nybegynder
18. juni 2011 - 20:40 #4
Avatar billede cskott Nybegynder
19. juni 2011 - 11:56 #5
Yes! det virker.. Det var egentlig ganske nemt :-)
Lægger du et svar?
Avatar billede osigaard Nybegynder
19. juni 2011 - 14:36 #6
Svaret er her: :-)