Avatar billede jesper-mp Nybegynder
18. juni 2011 - 11:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Samsung UE40D6755

Jeg har lige købt overstående. Da jeg købte det fik jeg at vide at det ville kunne optage, hvis jeg indsatte en USB. Jeg har prøvet med x antal nu men med samme resultat. Hver gang den skal formatere, siger den - ydelsestest af denne enhed mislykkes. Hvis jeg prøver at trykke på optage knappen får jeg denne melding - enheden kan ikke anvendes til optagelse eller timeshift.

Er der nogle der ved hvad jeg gør forkert?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juni 2011 - 11:47 #1
Skal den ikke være formateret i Fat32 for at virke i tv?
Prøv at se hvilket format det skal være, og formater det til det i din pc.
Avatar billede jesper-mp Nybegynder
18. juni 2011 - 12:00 #2
Nu har jeg selvfølgelig lige slukket tv'et da jeg er ved at hænge det op. Men den ville konvertere fra fat til et eller andet vxxxx - kan ikke lige huske hvad det var. Når den så har gjort det. Kommer fejlen jeg skrev før
Avatar billede chalde Seniormester
18. juni 2011 - 12:14 #3
Har du prøvet med en anden enhed?
Fejlmeldingen kunne godt tyde på at at den du benytter er for sløv.
Avatar billede chalde Seniormester
18. juni 2011 - 12:16 #4
#1 Samsung mfl. bruger ofte EXT eller et propreitær-format til optagelse og timeshift.
Fat32 bruges oftest til aflæsning i TV osv..
Avatar billede jesper-mp Nybegynder
18. juni 2011 - 12:34 #5
jeg kender ikke så meget til USB etc. Men jeg har prøvet med 4 forskellige - den ene er helt ny. Hvordan kan jeg se om den er hurtig nok
Avatar billede jesper-mp Nybegynder
18. juni 2011 - 12:55 #6
Jeg har fundet ud af det. Af en eller anden uforklarlig grund er det ikke alle usb'er der virker til samsung - har fundet en side der fortæller hvilke der kan bruges.
18. juni 2011 - 14:03 #7
... og må vi andre vide hvilken 'side' ?