Avatar billede aspnet33 Nybegynder
17. juni 2011 - 19:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Er intel core i3 ok til databaser ?

Er Intel Core i3-380M processor 2,53 GHz stærk nok til at køre databaser som sql server 2008 express..? Jeg skal rode med linq og ado.net... Min platform blir win 7 home premium, windows server 2003 er for fremmed for mig :-)
Min "gl" maskine har kørt perfekt med sql server 2005...men kan ikke trække 2008. I hvert fald ikke express

Eller SKAL man ty til en Pentium..?

Kan sagtens leve med at det ikke kører lynende hurtigt - men kræver blot at det gider virke :-)

Med i3 er det vel bare 2 processorer der kører parallelt med hver især 2,53 Ghz...så den teoretisk set får "dobbelt kraft" ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juni 2011 - 21:54 #1
Tip!
Brug en mail adresse du tjekker jævnligt, for du "glemmer" at følge med i egne spørgsmål...
Avatar billede aspnet33 Nybegynder
17. juni 2011 - 23:00 #2
Jeg må gå til erkendelse og indrømme, at jeg ikke har bestilt andet end at vende og dreje spørgsmålet om sql 2008 server de sidste par uger...  og nu er det så omsider godt op for mig, at den simpelthen ikke KAN installeres på min gamle maskine...

Jeg "glemte" bare alt om dens "alderdom" og ydelse, eftersom den kørte 2005 helt perfekt... he he

Måske er jeg osse bare lidt for forsigtig med at få købt den rette bærbare, for jeg roder mere med databaser - end jeg spiller (krævende) spil :-D
Avatar billede aspnet33 Nybegynder
01. september 2011 - 19:07 #3
Det var godt at få en ny maskine...:-)