Avatar billede myzze83 Nybegynder
16. juni 2011 - 16:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

crash dump

hejsa.
jeg har opgraderet min stationær med nyt grafikkort radeon hd 5770 og isat 4 x 2 gb corsair ddr 2 ram ( mit bundkort understøtter ikke ddr3)
kører win.7, 64 bit. det har virket fint i en måneds tid, så forleden crashede min computer. Blå skærm, "crash dump", der står det er noget med memory at gøre ..ram og grafikkort bliver meget varmt, og selvfølgelig kører mine fans for fuld udblæsning. Jeg har geninstalleret OS flere gange uden held.det kan da ikke være virus vel?

Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre`? skal mine ram køles mere?
hvordan med mit grafikkort? nu har min computer "fundet" kortet igen, og det ser også ud til at virke, når jeg ser inde i enhedshåndtering.

der går ikke mere end 10 min. så crasher min computer  :(

jeg har lige bestilt en ny psu på 600 watt, da den jeg har kun er på 250 watt. Ved godt mit grafikkort kræver mindst 500 watt.. Kan det have noget med sagen at gøre, at min psu ikke er kraftig nok??

please hjælp

de bedste hilsner myzze
16. juni 2011 - 16:42 #1
Velkommen til E. ...

...kun er på 250 watt. Ved godt mit grafikkort kræver mindst 500 watt... JA !!! Derfor...
Avatar billede myzze83 Nybegynder
16. juni 2011 - 16:47 #2
er du sikker? jeg håber det selvfølgelig. :D det kan ikke være virus?

men er bare mærkeligt det har virket en måneds tid jo...

jeg giver nærmere besked hvis det lykkedes
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juni 2011 - 19:03 #3
Hardware kan holde til at blive overbelastet et stykke tid. Din psu har opgivet efter en måned, og det synes jeg er godt gået af den lille 250 watt psu. Havde du været uheldig havde der kun gået få minutter.
Avatar billede myzze83 Nybegynder
16. juni 2011 - 19:07 #4
okay, jamen håber sørme i har ret... min nye psu burde komme en af dagene...
Avatar billede myzze83 Nybegynder
21. juni 2011 - 19:29 #5
har nu isat min nye psu - den virker perfekt, MEN den er gået ned en enkelt gang, samme billede hvor der står det med min memory.. om mine ram er BRANDvarme - skal jeg købe ekstra køling til dem ? isåfald nogen forslag?

/
myzze
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2011 - 20:06 #6
Man kan jo got sætte noget blæser til at køle sine ram klodser, men der er også andre muligheder, men det kræver man er lidt Georg Gearløs type:
http://soerennielsen.dk/mod/blob2/
Avatar billede myzze83 Nybegynder
21. juni 2011 - 20:19 #7
tror du det kan være jeg har brændt mit bundkort af, min cpu larmer vildt også - helt vildt endda . overvejer at købe nyt bundkort og cpu - nogen forslag - det skal ikke være alt for dyrt
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2011 - 20:24 #8
Nej desværre, så har jeg ikke så meget indblik i hvad man skal købe for at det fungerer sammen.
Avatar billede myzze83 Nybegynder
21. juni 2011 - 20:33 #9
øv :( tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2011 - 20:36 #10
Karise Larry er du god til sammensætning af hardware??
21. juni 2011 - 20:45 #11
Ref #10 - NOPE...
21. juni 2011 - 20:46 #12
<myzze83>: Du bør lige fortælle at du 'fortsætter' ved -> www.eksperten.dk/spm/941566
Avatar billede myzze83 Nybegynder
21. juni 2011 - 20:49 #13
nå ja, sorry :D
Avatar billede myzze83 Nybegynder
21. juli 2011 - 10:53 #14
problemet er løst :D
tak for hjælpen
Avatar billede myzze83 Nybegynder
15. august 2011 - 16:34 #15
takker for hjælpen alle sammen  - lukker nu spørgsmålet