Avatar billede Lone-b Nybegynder
15. juni 2011 - 21:36 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

omdirigere

Jeg skal blot have hjælp til at omdirigere et domæne
grafiskrum.dk > http://grafiskrum.blogspot.com/

Kan man det og havd vil det koste mig?
mvh Lone
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
15. juni 2011 - 21:52 #1
Da det er et One.com domæne kan du bare lave omdigerenden med en simpel PHP kode:

index.php
<?php header('Location: http://grafiskrum.blogspot.com/'); ?>

Denne ligger du i roden af din one.com domæne via ftp.

Så vil alle der prøver at tilgå

grafiskrum.dk blive omdirigeret til http://grafiskrum.blogspot.com/

Dette fanger dog kun folk der går direkte til din forside, en bedre måde vil nok være at følgende følgende vejledning:

http://www.google.com/support/blogger/bin/static.py?page=ts.cs&ts=1233381

På One.com skal du kigge under kontrolpanel -> Avanceret (den med DNS skrevet på logo)
Avatar billede pstidsen Novice
15. juni 2011 - 22:02 #2
altså du ejer ikke grafiskrum.dk? Hvis ikke koster det 78,75 kroner i oprettelse og derefter 45 kroner om året.

Priserne på andre domæner kan ses her: http://www.dandomain.dk/produkter/domain.html

Der er dog et MEGET STORT problem. www.grafiskrum.dk er optaget. Se selv: http://www.dandomain.dk/produkter/domain.html?search=www.grafiskrum.dk

Ejeren af domænet er:
Lone Bertelsen
Nysøvej 1a, stuen
2720, Vanløse
Tlf. 28516659

Hvis det ikke er dig, kan du jo kontakte hende for at snakke evt. salg.

Derefter skal du have et webhotel. Der findes en masse gratis tjenester og det vil jeg anbefale dig, da du kun skal skrive en enkelt kode og så kan du glemme alt om det.

<html>
<head><title>Grafiskrum</title>
<script type="text/javascript>
  function  nyside(){
  setTimeout('stilom()',3000)
}
function stilom(){
  window.location.replace("http://grafiskrum.blogspot.com")
}
</script>
</head>
<body>
</body>
</html>
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
15. juni 2011 - 22:08 #3
@pstiden
Tjek hendes bruger og kig på registrantens navn - det stemmer ret godt.

Desuden er det ikke en særlig god ide at lave et HTML location replace når serveren understøtter PHP og det er hurtigere, brugere vil jo tro at siden er langsom når der intet sker i 3 sekunder (3000 millisekunder)
Avatar billede Lone-b Nybegynder
15. juni 2011 - 22:12 #4
Tak for hurtig respond. Jeg ejer begge domæner og vil nu forsøge at kaste mig ud i det....
Avatar billede pstidsen Novice
15. juni 2011 - 22:21 #5
#4 du skal ikke selv ligge svar. Det er "til løsninger og pointgivning" som der står...

#3: Når hun spørger hvad det koster, må det da være fordi hun vil vide hvad et domæne koster, men man kan åbenbart også godt tro at en kode koster penge...
Kan selvfølgelig godt se det på brugernavnet.
JS kan jo bare sættes til 0 ;)
Men det er nok smartere med php, da det - i modsætning til JS - ikke kan slåes fra.
Avatar billede Lone-b Nybegynder
15. juni 2011 - 22:26 #6
Undskyld :-)
Avatar billede Lone-b Nybegynder
15. juni 2011 - 22:27 #7
Jeg ønskede blot en pris fra en af jer til at hjælpe med opgaven
Avatar billede Lone-b Nybegynder
15. juni 2011 - 22:29 #8
Jeg vil gerne benytte mig af one.com metoden hvor jeg via DSN instilliger omdirigerer. Dog kan jeg ikke selv finde ud af dette....

heinzdmx - vil du hjælpe?
Avatar billede pstidsen Novice
15. juni 2011 - 22:31 #9
Kode-metoden er langt lettere. Jeg kan ikke hjælpe dig med DNS, udover one.com's egen guide: http://www.one.com/da/support/guide/advanced/dns
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
15. juni 2011 - 22:37 #10
Hvis du ikke kan gøre det via det link pstiden lige har lagt:
http://www.one.com/da/support/guide/advanced/dns

Så er du velkommen til at kontakte mig via post systemet, så kan jeg forsøge at klare det via det :) - for at kunne gøre det mere direkte skal jeg jo bruge en kode det ikke er smart at dele offentligt
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
15. juni 2011 - 22:41 #11
Koden løsningen er bare langt fra så fuldkommen som en DNS, og det tager alligevel ikke mere end 5 minutter at gøre.
Avatar billede pstidsen Novice
15. juni 2011 - 22:50 #12
#10: Kør hjælp her, da andre kan få glæde af det også. jeg ville f.eks. ikke have noget i mod at få lidt info om DNS :D
Avatar billede Lone-b Nybegynder
15. juni 2011 - 22:50 #13
jeg benytter mig af metoden fra heinzdmx
Hvordan giver jeg point?
Avatar billede pstidsen Novice
15. juni 2011 - 22:58 #14
heinzdmx skal lægge et svar som du skal acceptere :)

Brugte du php eller DNS?
Avatar billede Lone-b Nybegynder
15. juni 2011 - 22:59 #15
@heinzdmx: TAK :-)
Avatar billede Lone-b Nybegynder
15. juni 2011 - 23:00 #16
Jeg brugte DSN metoden
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
15. juni 2011 - 23:01 #17
Svar her

Hvis du vil have hjælp til DNS metoden så bare skriv via post-systemet

@pstiden
  Løsningen bliver selvfølgelig lagt ind her hvis jeg finder løsningen :)
Avatar billede Lone-b Nybegynder
15. juni 2011 - 23:01 #18
@heinzdmx: vil du poste et svar som jeg kan acceptere?