Avatar billede pc1968 Nybegynder
15. juni 2011 - 21:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opstartsproblem efter dvale

Hej

Jeg har stadig problemer, når jeg vil starte min bærbar efter jeg har haft den i dvale. Jeg har windows 7 på min bærbar.

Når jeg starter op efter dvale blinker cursoren bare oppe i venstre hjørne og jeg bliver her nød til at klikke 2 gange på start/sluk knappen.
Er der ingen som har et forslag til hvad jeg kan gøre. Jeg er ved at være godt træt af problemet.
På forhånd tak
15. juni 2011 - 21:37 #1
Du skal - igen - lige henvise til oprindeligt spm. ->
www.eksperten.dk/spm/899025
Avatar billede enriko Nybegynder
15. juni 2011 - 22:10 #2
Link til ændre indstillingerne på win 7:

Kontrolpanel\Hardware og lyd\Strømstyring\Systemindstillinger

Lidt info fra microsoft
Hvad er forskellen på slumretilstand, dvaletilstand og hybrid slumring?

Slumretilstand er en strømbesparende tilstand, der gør det muligt for computeren hurtigt at vende tilbage til normal driftstilstand, typisk inden for nogle sekunder, når du vil fortsætte med arbejdet. At sætte din computer i dvale svarer til at standse en DVD-afspiller - computeren stopper med den aktivitet, den var i gang med, og er klar til at starte igen, når du vil fortsætte arbejdet.

Dvale er en strømbesparende tilstand, der primært er udviklet til bærbare computere. Men hvor slumretilstand gemmer dit arbejde og dine indstillinger i hukommelsen og bruger ganske lidt strøm, gemmer dvaletilstanden dine åbne dokumenter og programmer på harddisken og slukker derefter for computeren. Af alle de strømbesparende tilstande i Windows er det dvaletilstanden, der bruger mindst strøm. På en bærbar computer skal du bruge dvaletilstanden, når du ved, at du ikke skal bruge den bærbare computer i længere tid, og at du ikke har mulighed for at oplade batteriet i det tidsrum.

Hybrid slumring er primært udviklet til stationære computere. Hybrid slumring er en kombination af slumre- og dvaletilstand - den gemmer alle åbne dokumenter og programmer i hukommelsen og på harddisken, og sætter computeren i en tilstand med lavt strømforbrug, så du hurtigt kan genoptage arbejdet. På denne måde kan Windows gendanne dit arbejde fra harddisken, hvis strømmen svigter. Hvis hybrid slumring er aktiveret, sættes computeren automatisk i hybrid slumring, hvis du sætter den i slumretilstand. Hybrid slumring er normalt aktiveret som standard på stationære computere.

Hvis det stadig ikke virker, så skal du måske deaktiver dvale tilstanden, genstart og aktiver dvale igen.
Avatar billede pc1968 Nybegynder
16. juni 2011 - 19:09 #3
Hej Enriko

Tak for dit svar.
Når jeg går ind i kontrolpanelet kan jeg finde et menupunkt som hedder strømstyring. Er det det du mener?

Når jeg trykker på tænt/sluk knap
Når jeg trykker på slumreknappen
Når jeg lukker låget

så kan man sætte den til enten gør intet, slumre, dvale, luk computer på batteri eller tilsluttet, her står den ved alle punkter til slumre.

Der er også et sted som hedder skift avancerede strømstyringsindstillinger er det her, jeg deaktivere dvale tilstanden?
Jeg må indrømme jeg er lidt i tvivl om hvad du vil have mig til at gøre, men jeg vil jo gerne have mit problem løst.
Avatar billede enriko Nybegynder
16. juni 2011 - 22:26 #4
Hej Pc1968

Jeg ved ikke om det vil hjælpe dig at du ændrer lidt på indstillingerne , måske er der noget andet software indstillinger der gør at det ikke virker som det skal, men her er nogle indstillinger for win 7 som du måske kan lege lidt med, og se om du kan få det til virke optimalt.

Gå herind:
Kontrolpanel\Hardware og lyd\Strømstyring

på øverst venstre side af skærmen har du nogle valgmuligheder

tryk på "Vælg, hvornår skærmen skal slukkes"

så får du to valgmuligeheder:

Sluk for skærmen
Sæt computeren til slumring
så under de er der " Skift avancerede strømstyringsindstillinger"

Hvis du trykker på det, åbner der et nyt vindue, så i den er der flere indstillinger, du kan enten trykke på "Gendan standartværdier for planen" eller du kan under harddisk feltet vælge at du ikke vil have harddisken skal slukkes. Det kunne være det var det.
Avatar billede pc1968 Nybegynder
17. juni 2011 - 07:53 #5
Hej Eriko

Inden jeg gik i gang gendannede jeg standarden.
Jeg har tjekket hvad der stod under sluk skærmen, her står der
sluk skærmen efter 5 min på batteri og 20 min tilsluttet.
Sæt computeren til slumring efter 15 min på batteri og 1 timer tilsluttet.
Under de avancerede strømindstillinger satte jeg den til den til aldrig ved sluk harddisken.
Men det ser ikke ud til at virke.

Hvordan skal indstillingerne stå. eller har du andre forslag til hvad jeg kan forsøge
Avatar billede enriko Nybegynder
17. juni 2011 - 11:54 #6
Så har jeg desværre ikke flere forslag
Avatar billede pc1968 Nybegynder
29. august 2011 - 10:49 #7
Jeg lukker denne, da det ikke ser ud som om mit problem umiddelbart kan løses.
Avatar billede pc1968 Nybegynder
29. august 2011 - 10:50 #8
ved ikke helt hvordan jeg kan lukke denne.