Avatar billede Bergjoachim Nybegynder
14. juni 2011 - 19:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Min skærm flimrer

Min skærm flimrer, med mærkelige streger oppe fra og ned. Kan stort set intet se.

Hvordan uploader jeg et billede?? Det gør det lidt lettere for jer at løse mit problem.
Mit g
Mit skærmkort siger sådan her:
Chip-type: <Ikke-tilgængelig>
DAC-type: <Ikke-tilgængelig>
Hummelses(og så noget jeg ikke kan se) <Ikke-tilgængelig>
Kortstreng: <Ikke-tilgængelig>
Bios-oplysninger: <Ikke-tilgængelig>

Hvordan fixer jeg det her??
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2011 - 20:00 #1
du skal lave være med at overclocke når du kører linux?

Helt ærligt: maskine, system?
du kan tage et foto og placere det på fx http://photobucket.com/ og så linke til det.
Hvornår skete det, og hvad havde du gang i, da fejlen startede?
14. juni 2011 - 20:07 #2
Hvor står der noget om [linux] ?

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Bærbar ? Stationær ?

Er det sket 'pludseligt' ?

Helt fra POST BIOS billedet ? Eller først når styresystemet (?) er startet ?

osv osv osv ...

---

www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/Bergjoachim Point ude: 180 ?
Avatar billede Bergjoachim Nybegynder
14. juni 2011 - 20:13 #3
Jeg bruger Windows XP, service pack 3

http://s1212.photobucket.com/albums/cc441/kroll94/?action=view&current=fejl.jpg

i burde kunne se billedet der
Avatar billede Bergjoachim Nybegynder
14. juni 2011 - 20:14 #4
Okay..

Jeg kører Windows XP.
Statiornær PC
Det skete i dag omkring 16.20 og har ikke rørt ved noget siden.
Avatar billede Bergjoachim Nybegynder
14. juni 2011 - 20:16 #5
Det skete midt i et spil League of Legends.
Har aldrig før haft problemer med skærmen.
Når jeg prøver at gå ind i noget som helst spil, COD, LoL eller hvad som helst så siger den "DirectX has spotted an error" eller noget i den dur.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juni 2011 - 20:30 #6
#2 1: Han tager gas på spørger. lol.
#5 Systemgendannelse til i går?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2011 - 20:48 #7
#2 det var en provokation - der er ikke mange på linux, der oc'er - så det var meningen, at læse fra linje 3 (der hvor du plejer at komme ind - og det gør du så præcist i linje 3 i dit indlæg med helt samme spg)
Hele dit indlæg var så en kopi af det, jeg skrev i linje 3-5.

>Bergjoachim jeg ville prøve at tage (efter maskinen er helt lukket ned) grafikkort ud - rense evt støv, og sætte i igen.
Avatar billede Bergjoachim Nybegynder
14. juni 2011 - 21:05 #8
Hvordan gendanner man sit system??
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juni 2011 - 21:15 #9
XP (som jeg kører med her): Start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse.

Når denne så er startet kan man vælge en dato man vil gendanne til.

I Vista og Win 7 tror jeg bare du skal søge på systemgendannelse, og så kommer det frem.
Avatar billede Bergjoachim Nybegynder
14. juni 2011 - 22:29 #10
Prøvede at gendanne min PC til for 3 dage siden.
- Ingen ændring, den gør præcis det samme.

Jeg tænker på om mit skærmkort kan være brudt sammen? Eller kan det bare være støv der har sat sig?
Skal lige siges at det ikke er SÅ tit at jeg renser indersiden af min PC. (Er sket 3-4 gange på de sidste 5 år)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juni 2011 - 16:00 #11
Har du tjekket om det kører varmt? Siw kan tjekke det under sensors: http://www.gtopala.com/siw-download.html tag freeware version.
Det er normalt sjældent at sådan et bliver specielt varmt. Mit her som er passivt kølet er mellem 60-65 grader alt efter hvad jeg laver på pc.

Og ja dit kort kan selvfølgelig sagtens være på vej til total nedbrud.
Avatar billede Bergjoachim Nybegynder
09. juli 2011 - 15:24 #12
Ok tak for hjælpen, jeg købte nyt skærmkort og det virkede!