Avatar billede elariuz Nybegynder
14. juni 2011 - 18:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gendanne registreringsnøgler fra Knoppix 6.4

Hej kære eksperter,

Efter at have haft problemer i en periode med mit DVD-drev, fandt jeg en hjemmeside, der tilsyneladende omhandlede præcist mit problem: Windows kunne ikke finde mit DVD-drev, efter brug af en applikation der hedder MagicIso og Deamon Tools. Guiden rådede mig til at slette upper- og lower-filters i følgende registreringsnøgle:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

I min uendelige dumhed, fik jeg istedet for nøglen til DVD-drevet, slettet filtrene til mus og tastatur. - Ja, jeg ved det er åndsvagt :) Doh..

For sent opdagede jeg min fejl, da jeg genstartede og ikke kunne benytte mus eller tastatur. Jeg forsøgte at boote fra mine recovery-CD'er jeg lavede da jeg fik PC'en, men ikke engang i bootfasen, kan dvd-drevet findes. Jeg downloadede herefter Knoppix og oprettede et ISO på en USB-nøgle, som jeg bootede op på, på den syge computer. Jeg forventede at kunne bruge regedit i Knoppix til at kunne gendanne bare en af de tabte registreringsnøgler herfra, så jeg kunne lave et recovery vha. mus eller tastatur fra Windows.

Dog blev jeg noget skuffet, da jeg åbnede HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class og kun fandt én nøgle i dette direktiv.. Der burde jo mindst være 40-50 nøgler.

Det virker som om, at jeg kun kan tilgå registreringsnøgler fra Knoppix og ikke min registreringsnøgler i windows?

Boot-OS: Knoppix 6.4.
Primært OS: Windows Vista, 64bit.

Er der nogen der har en god idé til hvordan jeg kan få gendannet nøglerne?

Hvis i har brug for mere info, så spørg endelig.

På forhånd tak for hjælpen venner! 200 point og et hjerteligt tak til en der kan hjælpe!

Mvh.
Kristian
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2011 - 19:41 #1
hvis du har en mulig adgang til regdb, så start en anden windows-maskine, og i den går du ind i regedit, og der læser på 'hive'
den kan trække en kopi af en anden disks regdb ud og så kan du kopiere/arbejde på den - efter endt brug i regedit så afmonterer du hiven, og du er tilbage på det lånte system.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms724877%28v=vs.85%29.aspx
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juni 2011 - 20:01 #2
Skulle en systemgendannelse til før problemet opstod ikke løse problemet?
Avatar billede elariuz Nybegynder
14. juni 2011 - 23:09 #3
Claes - Problemet er, at jeg ikke har fuld adgang til regdb via. Knoppix. Der hvor {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}-nøglerne normalt ligger, er nu helt tomt, der ligger kun en enkelt nøgle, relateret til porte. Jeg har forsøgt at skrive en ny nøgle til musen, men efter reboot, er mine ændringer væk, hvilket styrker min mistanke til, at regedit via. Knoppix ikke er så meget værd.

220661 - En systemgendannelse til før problemet opstod, er målet. Problemet er at nå dertil uden brug af keyboard, mus og dvd-drev.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juni 2011 - 10:01 #4
har du en tom disk? installer windows på den, og fra dennes regedit kan du med filer/hive hente den anden - og så kopierer du nøglerne fra den nye win til hiven, og derefter lukker hive-forbindelsen.
Avatar billede elariuz Nybegynder
15. juni 2011 - 14:28 #5
Hej alle!

Jeg fandt et tool på Ultimate Boot Disk der kunne reperere mit optiske drev, hvorefter jeg kunne foretage en system restore, uden at miste data

Tak for forslagene, jeg lukker denne nu :)
Avatar billede elariuz Nybegynder
15. juni 2011 - 14:28 #6
svar
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juni 2011 - 16:08 #7
Kan du huske hvad denne tool hed?