Avatar billede sippo Nybegynder
13. juni 2011 - 18:15 Der er 5 kommentarer

vi skal have en hjemmeside

kære allesammen

vi skal bruge en hjemmeside til vorres ungdoms lejrer.og da der ikke er nogen af os der kan lave det, så må man jo høre folk der kan.

det siden skal kunne og som er meget vigtigt er bla:
der skal være bruger login eller en fældes kode.
vi skal have en mappe med billeder og en med videofilm

så en forsiden hver der er adgang til billeder og film.

vi vil gerne have lavet den så hurtigt som muligt og da der ikke er nogen af os der har forstand på hjemmesider må man meget gerne give et kort kursus i at uploade det til nettet.

Desvære kan vi ikke betalde noget da det er til UngdomensRødeKors , så i skal gøre det for den gode sag.

men skulle man have lyst må man meget gerne sende en mail til mig på petersen76@hotmail.com

MvH Michael
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2011 - 19:17 #1
Hejsa.

Jeg synes du skulle tage og prøve phpBB3 (forum).

Installationen er ret nem, indstillingerne derefter er også ret brugervenlige.

Det er nemt for medlemmer at lave en bruger. Hvis det ikke er meningen at folk skal kunne lave deres egne indlæg, kan man lave en bruger til fælles login, så man bare kan få adgang til tingene.

Man kan derefter installere en "portal", som en slags forside, hvor relevante billeder/film kan blive set.

Billeder kan uploades til en "post" inde i systemet.

Ang. videor er det måske en god idé at uploade disse til YouTube eller Vimeo. Disse kan også nemt fremvises direkte i phpBB3 uden det store besvær.

-------------------------------

En lille guide (hvor jeg går ud fra at du kan logge ind på ftp og mysql, hvis ikke sig til)

1. Download phpbb3: https://www.phpbb.com/files/release/phpBB-3.0.8.zip
2. Udpak filen og omdøb mappenavnet fra phpBB3 til f.eks. "forum" og upload denne eller upload alle filerne i mappen direkte til din hjemmeside (via ftp).
3. I din browser, naviger til der hvor du har lagt filerne; f.eks. www.hjemmeside.dk eller www.hjemmeside.dk/forum
4. Følg instruktionerne (på engelsk). Indsæt mysql detaljer.
5. Når du er færdig, beder den dig om at slette "install"-mappen, denne kan findes der hvor du uploadede filerne i første omgang.
6. Nu har du sådan set en tilgængelig hjemmeside. Så handler det bare om at lave om på indstillinger. Jeg kan godt guide lidt med det, hvis det er.
Avatar billede alilarsen Nybegynder
16. juni 2011 - 08:50 #2
prøv at kontakte http://www.philscan.com de har overkommelige pakker
Avatar billede computerlab Nybegynder
19. juni 2011 - 16:36 #3
I kunne evt. søge et sponsorat, og få en udvikler til at lave det.
Avatar billede japping Nybegynder
27. juni 2011 - 08:34 #4
Det ser ikke ud som om der er nogen der har meldt dig !

Derfor vil jeg høre om I stadigvæk har brug for hjemmesiden ? Hvornår starter I på jeres lejrophold ?

Af ekstra spørgsmål har jeg:
- har I en server eller webhotel til hjemmesiden ?
- hvor mange brugere regner i med skal anvende hjemmesiden og hvor mange besøgende gætter I på
- har I undersøgt om jeres server/webhotel accepterer video og et større antal brugere ?
Avatar billede japping Nybegynder
08. oktober 2011 - 18:20 #5
Lukketid