Avatar billede Jenspeterfrandsen Nybegynder
13. juni 2011 - 16:26 Der er 5 kommentarer

Kan ikke komme på trådløs internet.

Hej alle
Jeg har lige fået nyt internet, som jeg har gjort trådløs med en  TP-link router. Jeg bruger WPA til at sikre netværket, og det fungerer upåklageligt med min Asus, som kører med Win7. Problemet er, at min gamle Acer med Win XP ikke kan gå på. Jeg kan godt logge på det trådløse netværk, og den har fin forbindelse, men der er ingen internet forbindelse.
Nogen der kan hjælpe?
På forhånd tak

Jens Peter
Avatar billede jaboy Nybegynder
13. juni 2011 - 16:45 #1
kunne din router have et MAC filter den blocker din pc ?!
Avatar billede glvi93 Nybegynder
13. juni 2011 - 16:51 #2
Vil godt vide om det er dig eller en it-supporter eller lign. som har sat den op.

For indstillingerne i routeren kan godt gøres på den måde at kun én pc kan være på ad gangen.
Disse indstillinger kan være tilfældet:

DHCP ip-range på routeren eller Static ip-range.
MAC-filtrering på routeren.
Avatar billede j3ppah Novice
14. juni 2011 - 11:31 #3
evt.
NAT setting skal være slået til.
MAC filtering? Skal være disablet, eller du skal intaste mac addressen på alle pc'erne.
Avatar billede Jenspeterfrandsen Nybegynder
14. juni 2011 - 18:10 #4
Mange tak for jeres svar. Løste problemet med noget så simpelt, som at deaktivere netkortet og aktivere det igen :)
Avatar billede j3ppah Novice
15. juni 2011 - 09:11 #5
du skal lige huske at lukke tråden, da du selv løste det kan du bare selv smide et svar.