Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2011 - 11:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2007 - Kan ikke åbne links/hyperlinks i e-mails ..

- under Windows Vista - Så fremkommer en meddelelse: "Handlingen er blevet annulleret pga. begrænsninger på computeren. Kontakt systemadministratoren."

.. 'og det er oss' mig' .. som kassereren i sangforeningen 'Morgenrøden' .. så det bliver man jo ikke meget klogere af ..

Hvad det er for begrænsninger er mig uklart. Det er ingen problemer i 'Windows Mail', 'Windows Live Mail' - eller Internet Explorer ..

.. ??? ...
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. juni 2011 - 12:07 #1
Har du installeret Firefox eller Crome?
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2011 - 14:39 #2
.. Nej ..

Havde ved en fejltagelse kommet til at installere Chrome, der var 'bundled' med en anden applikation, jeg opdaterede ..
Efterfølgende et gevaldigt hyr med at afinstallere det ..
Men det kan meget vel tænkes at hænge sammen med det ..

Har gennemsøgt registreringsdatabasen for alle forekomster af "chrome", der kunne relateres til 'http://' eller 'https://' og slettet dem .. men ligemeget har det hjulpet ..
IE kan heller ikke 'fastholdes' som 'Standardbrowser', så beskeden herom har jeg slået fra ..

Ved ikke, hvilken 'nøgle' i registreringsdatabasen', jeg i givet fald skal redigere i for at gennemtvinge valget ..
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. juni 2011 - 14:43 #3
Får du denne meddelelse?
handling blev afbrud pga begrænsninger på computeren?
Så prøv dette.
Du kan løse problemet, ved at rette lidt i registrerings databasen i følgende.
- Start, Win+R, Skriv REGEDIT i bokens og klik OK.
- Find frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.html
- Dobbelt klik på .html key and select Modify...
- Skift værdigen for (Standard) ved at dobbelt-klikke på den og værdien fra "ChromeHTML"/"FireFoxHTML" til "htmlfile"
- Find også frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.shtml
- Skift værdien til det samme "htmlfile"
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2011 - 17:16 #4
.. Mageløst!! ..

Mange TAK!

Det fungerer nu med at åbne 'links/hyperlinks' - men IE kan stadig ikke 'fastholdes' som 'Standardbrowser' .. men det er jo en anden historie.
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. juni 2011 - 17:36 #5
.. Mageløst!! .. Ja det må jeg da nok sige????
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2011 - 20:57 #6
.. løsningen er! .. den elendige programméring, der gør den nødvendig, så langt fra ..

.. og så har jeg - belært af erfaringen - tilmed brugt http://www.revouninstaller.com/ - der normalt fjerner 'efterladenskaberne' fra en dårlig afinstallation ..

Trist!
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. juni 2011 - 21:19 #7
Jammen behold du da bare dine poient! Blot en mærkelig måde at afslutte en tråd på :-(
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2011 - 21:41 #8
.. Pardon! .. ?? ..

.. Jeg HAR da sendt points?? ...

Det var da i al fald så sandelig min mening!! ..

Hvis ikke Du har fået dem? - hvordan skal jeg så gi' Dig Dem? ..
Avatar billede jesicalbaby Nybegynder
13. juni 2011 - 01:15 #9
Spam

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede foodear Praktikant
13. juni 2011 - 10:06 #10
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2011 - 00:31 #11
Tak! ..

Jeg har 'anmeldt' #9 som Spam .. Det er jo ikke en dating-side! .. så jeg håber det oss' bliver enten slettet eller 'modereret' ..