Avatar billede Nicksen Nybegynder
09. juni 2011 - 12:11 Der er 4 kommentarer

Tradedoubler

Hej alle i eksperter ;-). Jeg har oprettet en profil her da jeg synes jeg har fundet mange nyttige debatter med hensyn til at jeg har en hjemmeside og ikke kan ret meget andet end det jeg har lært af mig selv, og går nu selv rundt med et spørgsmål som ingen kan svare mig på.

Jeg blogger dagligt med en anden pige og vi startede bloggen op i februar og har i perioder over 1.000 læsere dagligt. Vi valgte så selvfølgelig at ligge nogle reklamer ind og i den forbindelse samarbejde med tradedoubler, her kommer så mit spørgsmål.
Vi står til at have tjent 523,83 kr. der står i ''optjent beløb'' hvor der så når du trykker ind på detaljeret kontoopgørelse står at vi kun vil få ca. halvdelen (271,51 kr) til udbetaling.

Jeg skrev derfor ind til Tradedoubler fordi jeg ikke kunne forstå hvorfor vi kun ville modtage så lidt ud af det vi havde tjent og fik så dette svar:

Hej Anette,

Det er er fordi det ikke er alt det optjente kommission som er klar til at blive udbetalt. Du kan se hvad status din optjenet kommissioner har under "Detaljeret kontoopgørelse".

Lige nu ligger der f. eks. 120,32 kr. under kategorien "Transaktioner, der er faktureret til kunden" det betyder at kunden er faktureret det du har skabt og så snart kunden betaler sin faktura, vil beløbet blive udbetalt til dig.

-
Det skal så lige siges at der er et månedes tid siden vi fik denne mail. Godt .. Hvis min sikkert ikke så kloge hjerne har forstået det rigtigt, så mener de at det er fordi at de penge der ikke står derinde, er nogle der kommer derind så snart kunden har betalt sin faktura på det han/hun har købt via vores reklamer? Eller? .. MEN, er det tilfældet skal det lige siges at ud af de 523,83 er det kun sølle 28 kr. der står til at skulle være kommet af salg. Og DE 28 kroner står endda allerede som kommet ind til vores næste udbetaling - til gengæld er halvdelen(!!) af vores klik ikke kommet ind i vores 'næste betalingskonto' Det prøvede jeg så at forklare dem hvorefter jeg fik dette svar:

Når I som affiliate laver salg, kliks etc. som der gives kommission for, så vil det I har optjent af kommission stå på jeres saldo i jeres interface. Men alt det I optjener af kommission har en status alt efter hvilket program, I har optjent kommission fra. Nogle programmer har prepayment, dvs. I får udbetalt jeres optjente kommission med det samme, andre programmer er alm. faktura programmer.

På de programmer som er faktura programmer, der fakturerer vi kunden f. eks. Dating.dk hver den første i måneden for salg, kliks etc. som er fortaget måneden før, kunderne har typisk 30 dage til at betale deres faktura i, og når vi har modtaget betalingen, udbetaler vi kommission til jer (affiliates).

Affiliates får først udbetalt deres optjente kommission, når kunden har betalt deres faktura. Du kan altid se status på dine beløber/kommissioner under "Detaljeret kontoopgørelse".

.. og der stod jeg da bare sådan her -.-'
Godt, hvis jeg SÅ har forstået det rigtigt er der nogle programmer der først udbetaler d. første i måneden for klik også, (fordi det har tydeligvis ikke noget at gøre med salg, hvilket jeg ikke kan få dem til at forstå) MEN, det skal så lige siges at jeg ALDRIG har fået de penge fra f.eks. Februar måned der ikke var kommet ind, ELLER marts ELLER April, de bliver VED med at halvere alt det vi optjener! HJÆLP mig lige med at forstå hvad det er de mener? For jeg forstår det da tydeligvis ikke :-D

Det skal lige siges at min partner og jeg på INGEN måde har snydt eller prøvet på det. Så det kan heller ikke være derfor.

Jeg håber der er nogle der kan forklare mig det lidt bedre end tradedoubler.

Mvh. Anette
Avatar billede mrkaynex Nybegynder
09. juni 2011 - 12:19 #1
Jeg forstår det som, at der umiddelbart er 2 programmer - en prepayment-program og et faktura-program.

Det vil sige, at det I tjener via kliks, salg, etc. via prepayment-programmet, står til udbetaling med det samme, hvorimod at det I tjener via kliks, salg, etc. via faktura-programmet, først vil stå til rådighed, når firmaerne (her fx Dating.dk), har betalt deres regning.

Hvorfor I ikke har fået udbetalt penge fra faktura-programmet fra januar, februar, marts, etc. skal jeg så ikke kunne sige.
Avatar billede keysersoze Guru
09. juni 2011 - 12:26 #2
Som forklaret så betaler forskellige annoncører på forskellige tidspunkter, ligesom hver annoncør betaler for forskellige ting (klik, salgs...) og i får ingenting før TD har fået deres betaling - derfor er der et muligt optjent beløb (det høje) og et sikret optjent beløb (det lave). Samtidig skal i over en vis beløbsgrænse før TD udbetaler, er i ikke over den grænse når TD udbetaler overføres beløbet til næste måned.
Avatar billede Nicksen Nybegynder
09. juni 2011 - 12:27 #3
Okay så det er selve programmerne der ikke betaler? Nu har vi ikke reklamer for dating.dk, men vil det så sige at de programmer vi køre med såsom Google og Telia, ikke har betalt til tradedoubler i flere måneder og det er derfor vi aldrig modtager vores penge? :-)
Avatar billede keysersoze Guru
09. juni 2011 - 13:00 #4
Du bør kunne se status under rapporter -> detaljeret kontoopgørelse, men om der faktureres hver måned eller nogle fx kun hvert kvartal tør jeg ikke sige. Grænsen er iøvrigt på 400kr, så hvis der ikke engang er opjent 300kr i betalte transaktioner er det grunden til den manglende udbetaling til jer.