Avatar billede zyfer Nybegynder
09. juni 2011 - 08:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Auto import af DB´er

Hej Eksperter..

Jeg har et lille problem. Jeg har et system som generer en access DB hver dag, med komme/gå tider. Systemet laver en DB med en tabel som lister alle aktiviteter.

Mit problem er så, hvordan kan man importere dem automatisk, ind i en DB(tabel). Kan jo gøres manuelt, men kan man ikke lave noget der automatisk kan gøre det ??

Jeg skal nemlig lave nogle raporter på dataene, for en måned (Løn o.s.v.)

Alle ideer er velkommen.. :-)
Avatar billede jensen363 Forsker
09. juni 2011 - 08:55 #1
Der er forskellige metoder.

Jeg benytter selv MicroSoft Scheduled Tasks funktioner til at foretage opdateringer af mine databaser om natten. Kræver blot at PC'er er tændt 24/7
Avatar billede zyfer Nybegynder
09. juni 2011 - 21:24 #2
Kan du uddybe lidt. Hvad kører du, og hvad gør du i Access..
Avatar billede jensen363 Forsker
10. juni 2011 - 08:28 #3
En typisk opgve kunne være import af data fra en ekstern datakilde/server, hvor jeg foruden dataimport også efterfølgende foretager en databehandling ... typist er der tale om rapportering af statistikker indsamlet fra een eller flere eksterne kilder som så importeres og "forædles" af modulkode i selve databasen.

Denne modulkode aktiveres automatisk når databasen åbnes, og afslutter / lukker Access når databehandlingen er slut.

Jeg benytter så MicroSoft Scheduled Tasks at aktivere databasen på et forud defineret tidspunkt om natten, hvorefter data er klar når jeg møder :-)
Avatar billede zyfer Nybegynder
10. juni 2011 - 12:24 #4
Ok,men er stadig blank :-(..

Modulkode ?? Ved ikke lige hvordan jeg får den til og læse fra forskellige filer, jeg skal jo ha den til og importere alle DB´erne. Og da den laver en ny hver dag, så skal der i koden jo tages højde for, at den kun importere den samme fil en gang. Yderliger bliver de gemt med dags dato (fil navn), så det er jo ikke samme fil(fil navn), der importeres fra hver gang..

Håber det er forståeligt..:-)
Avatar billede jensen363 Forsker
10. juni 2011 - 12:31 #5
Modulkode = en programkode som svarer til den rutine du udfører for at få opdateret data.

Den ken være avanceret, men kon også bare være i form af en makro.

En modulkode kan også håndtere rutiner såsom ting der foregår udenfor databasen, såsom kontrol af hvad der importeres, navngivning af importfiler m.v.

Hvis du ikke er rutineret indenfor dette område VBA automatisering, er det nok ikke lige noget du selv kan klare
Avatar billede zyfer Nybegynder
21. juni 2011 - 14:39 #6
lukket