Avatar billede yev Nybegynder
08. juni 2011 - 22:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 vil formattere ekstern USB harddisk

Hej

Jeg har en ekstern harddisk, som er sluttet til mit SONY tv. Jeg har lidt forskelligt tv liggende på den, og tv'et kan fint tilgå den og vise indholdet.

Sætter jeg harddisken til min bærbare kan jeg ikke komme ind på drevet og Windows 7 viser en besked om at harddisken ikke er formatteret og om man vil gøre det nu.

Jeg har søgt rundt på nettet og har set det diskuteret i flere forums, men har ikke fundet en brugbar løsning.

Hører gerne fra jer eksperter!
Tak
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juni 2011 - 22:47 #1
Filformatet og filerne er i et format Windows ikke kender, og det er vel derfor den vil formatere.

Når du ser filerne i tv når hdd er tilsluttet kan du så se hvilket format der er tale om?
Avatar billede yev Nybegynder
08. juni 2011 - 22:52 #2
Det er en helt almindelig ekstern harddisk, hvor alle filerne er gængse filformater, som er blevet lagt på harddisken via en computer.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juni 2011 - 23:02 #3
Kan du se disken i diskhåndtering?
Kan problemet være den ikke får tildelt drevbogstav?
Avatar billede yev Nybegynder
08. juni 2011 - 23:08 #4
Ja, jeg kan godt se den i diskhåndtering - og den får et drevbogstav. klikker jeg på det i Stifinder kommer popup-boksen op med om jeg vil formattere...
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juni 2011 - 23:13 #5
Har du haft den på den anden computer efter den har været på sony tv'et?
Kan den anden pc stadig se filerne?
Avatar billede yev Nybegynder
08. juni 2011 - 23:28 #6
Nej, den har kun været i dels pc'en og tv'et.
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2011 - 23:47 #7
På min nabos Panasonic TV står der om USB HDD optagelser, at de ikke kan afspilles på noget andet fjernsyn, ikke engang på samme model med et andet nummer. Måske er det det samme med Sony? prøv at se i manualen.
Det kan man da kalde forbrugerfjensk.
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2011 - 23:51 #8
NB. Du bør vise dem som forsøger at hjælpe dig det hensyn, at du lukker dine spørgsmål. http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/yev
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. juni 2011 - 11:55 #9
Du skriver ikke hvilken type USB Harddisk det er? hvis det er et 2½" kan det skyldes at den ikke får strøm nok og skal tilsluttes med et USB Y Kabel hvor begge USB stik i den ene ende skal tilsluttes du kan også prøve at skifte til en anden port.EKS.på bagsiden af PC. prøv også at starte PCén op med USB isat.Højreklik på´den og under egenskaber funktioner Tryk på undersøg nu og lav en scanning.
Avatar billede yev Nybegynder
09. juni 2011 - 12:24 #10
hej

Tak for jeres respons. Det er en helt almindelig 3½" hd på 1 TB fra Iomega (det er vidst en Samsung disk). Så der er ekstern strøm. Den har tidligere fungeret fint med pc'en - men pludeslig gør den det ikke længere.

Tv'et kan ikke optage til hd'en, men kun læse, så derfor kan jeg ikke forstå det.

Jeg har forsøgt at starte pc'en op med hd'en isat og jeg har også forsøgt at scanne hd'en med windows indbyggende scanner - det hjalp heller ikke.

Til Palther: jeg skal nok lukke spørgsmålet og tildele point, når problemet er løst.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2011 - 13:03 #11
Når problemet er løst? Spørgsmålet er langt over 4 år gammelt.
Oprettet tir. d. 12. december 2006 kl. 22:14:32
Jeg opfordrede nu ikke til at give point, bare at lukke. Hvis du ikke mener du har fået hjælp, tager du bare point selv. Jeg ved både fra mig selv, og andre her på E. at det er frustrerende ikke at få respons (handler ikke om point), når man forsøger at hjælpe.
Avatar billede yev Nybegynder
09. juni 2011 - 13:21 #12
Hej Palther - check lige endnu éngang hvornår spørgsmålet er oprettet... det blev oprettet i går.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2011 - 13:30 #13
Nej det er selvfølgelig ikke det spørgsmål jeg mener, men dette:
http://www.eksperten.dk/spm/750441
Avatar billede yev Nybegynder
22. august 2011 - 08:59 #14
spm lukkes