Avatar billede dreamer80 Nybegynder
01. august 2001 - 10:49 Der er 16 kommentarer

mIRC.... Hjælp mig hurtigst muligt!

Jeg er Begynt at hygge mig lidt med mIRC.. jeg har så joinet en kanal hvor der hele tiden popper : ftp Server is now online op.... Mit spørgsmål er så : Hvordan kommer man ind på alle de der ftp servere??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. august 2001 - 10:50 #1
skriver vel adressen i din browser...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
01. august 2001 - 10:52 #2
kopier ftp adressen til en ftp klient og log ind :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. august 2001 - 10:55 #3
Jeg tror ikke jeg vil vide hvilken kanal det er :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. august 2001 - 10:56 #4
Nanoq - Det kan der være noge om
Avatar billede jimsim Nybegynder
01. august 2001 - 10:56 #5
Joo lad os høre :)
Avatar billede dreamer80 Nybegynder
01. august 2001 - 10:57 #6
Jo Jo det er en eller anden demo kanal ;-)
nej man skal skrive et eller anden i stil med
ctcp!!????????
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. august 2001 - 10:59 #7
Du connecter næppe til en ftp via en ctcp kommando. Det er kun hvis mIRC\'s indbyggede fserve benyttes. Her spørges der jo om ftp, hvorfor nikolaidu eller kimrosgaards løsninger er korrekte :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. august 2001 - 11:04 #8
Installerer du LeapFtp er det faktisk nemmere endnu. Så dobbeltklikker du bare på ftp serveradressen i mIRC vinduet.

NanoQ
Avatar billede ewok Nybegynder
01. august 2001 - 11:05 #9
med et ftp program som aftp fx.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. august 2001 - 11:16 #10
ewok, hvorfor giver du samme svar som efterhånden er givet flere gange i forvejen? :)
Avatar billede tingholm Mester
05. august 2001 - 22:25 #11
det er et spørgsmål om om de husker at fortælle dig hvad adressen er !! du kan bruge et alm program som internet explorer til at gå på ftp hvis bare de husker at fortælle dig hvilket ip nummer eller adresse du skal bruge !!

i internet explorer skal du skrive ftp://\"adressen\" hvorpå der vil opppe et vindue op og spørge til adgangskode ! hvis du ikke har fået et skal du lade disse være blanke !!
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2001 - 11:34 #12
ftp.adresse.dk" target="_blank">ftp://brugernavn:password@ftp.adresse.dk
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2001 - 11:35 #13
fedt at den laver det til link =(
Avatar billede icelands_ Nybegynder
08. oktober 2001 - 12:43 #14
Hvis det er tilfældet med en kanal, skal du i status linien fx skrive:

/join #traktorkanalen (eller hvad du nu end måtte hedde)

Når der er tale om at chatte med en anden bruger, skal du skrive fx:

/ctcp PD-Stylus s.y.n.a.p.s.e

og der kommer en invitation til chat.
Avatar billede dk-paaske Nybegynder
24. september 2002 - 14:11 #15
det er bare at joine ftpen i din ftpclient... det er ikke så svært :)
Avatar billede menthos Nybegynder
26. september 2002 - 17:09 #16
hmm... hvis det er noget med ctcp så ska du skrive /ctcp <nick> <tekst>