08. juni 2011 - 10:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skype - etablere forbindelse

Jeg skal til at igang med Skype, men jeg ved ikke hvordan.  Der er den der har foreslået at vi snakker på Skype og har opgivet navnet på sin Skype konto.  Jeg har downloaded Skype og afprøvet mikrofon og 'headset', og jeg har oprettet ham der ville snakke som kontakt.  Men hvordan får vi så ringet hinanden op?  (Vi skal kun snakke på komputeren.)  Hvis jeg åbner for Skype og klikker på kontakten, bliver han så, for eksempel med en lyd, adviseret, at der er en der vil kontakte ham, altså på samme måde som hvis jeg ringer til en?  Eller skal han, før jeg klikker, have tændt for sin komputer? og måske oven i købet have sin Skype side åben?  Eller skal han allerede have sit 'headset' på?  På samme måde, skal jeg have tændt for min komputer, have Skype siden åben, og have headset på, for at opdate, at han forsøger at kontakte mig?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
08. juni 2011 - 11:58 #1
Du spørger om hans computer skal være tændt. Det skal den og det skal din også. I skal samtidigt have åbne Skype og være logget ind i programmet. Det kan sagtens minimeres, så det ikke er i vejen.
Men programmet skal være åbent og brugeren skal være logget ind.

"Men hvordan får vi så ringet hinanden op?  (Vi skal kun snakke på komputeren.)  "Hvis jeg åbner for Skype og klikker på kontakten, bliver han så, for eksempel med en lyd, adviseret, at der er en der vil kontakte ham, altså på samme måde som hvis jeg ringer til en?"
Ja, Skype ringer og laver en dialogboks på skærmen ang. indgående opkald. Så kan din samtalepartner bestemme om han har tid eller ej.

"Eller skal han, før jeg klikker, have tændt for sin komputer? og måske oven i købet have sin Skype side åben?"
Se min øverste kommentar.

"Eller skal han allerede have sit 'headset' på?  På samme måde, skal jeg have tændt for min komputer, have Skype siden åben, og have headset på, for at opdate, at han forsøger at kontakte mig? "
Som jeg skrev øverst, så skal I begge være logget ind med jeres Skype konto. Om han har sit headset på eller ej er ikke så vigtigt. Det kan han vel sagtens nå at smide på hovedet inden han accepterer dit opkald.

Det er lidt lige som en mobil. Hvis den ikke er tændt, så kan du ikke ringe til den. Hvis brugeren ikke er logget ind på Skype, så kan du ikke ringe til ham.
Avatar billede pstidsen Novice
08. juni 2011 - 12:06 #2
Han skal have tændt sin computer og være logget på skype. Når du så ringer til ham popper en lille kasse op midt på skærm hvor der står "XXXXXX ringer til dig
Accepter Accepter uden video Afvis"

Han behøver ikke have headset tilsluttet, men det kan være en nødvendighed, for at snakke med dig, hvis han pc ikke har lydkort/højtaler/mikrofon.
08. juni 2011 - 12:24 #3
Tak til begge.  Jeg accepterer Martin-Rene's svar, fordi han var først.  De to parter skal således aftale omtrent hvornår der skal snakkes, og den modtagende skal holde øje med hvornår dialogboxen dukker op.
Avatar billede pstidsen Novice
08. juni 2011 - 12:42 #4
hvis man sidder og laver noget på computeren kan man under INGEN omstændigheder UNDGÅ at se den...
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
08. juni 2011 - 15:12 #5
Godt at kunne hjælpe :)
Og pstidsen har ret ang boksen, så det opdager din samtalepartner nok :)