Avatar billede Berti12 Nybegynder
07. juni 2011 - 14:40 Der er 18 kommentarer og
4 løsninger

Danske ord jeg ikke forstår!!!

120 point til den der kan svare på alle/eller de fleste af disse ord!?:

-Umælende nokkefår
-Neuengammelook
-bælgbrystet
-vanskabning

Håber virkelig nogen vil hjælpe! Det er super vigtigt...
Avatar billede Mefistofeles Praktikant
07. juni 2011 - 14:47 #1
Vanskabning = En person med 6 fingre, en hest med et ekstra ben, en kylding uden fjer o.s.v  (mutant i nyere dato :)
Avatar billede Mefistofeles Praktikant
07. juni 2011 - 14:56 #2
Umælende nokkfår = Siges om personer som ikke blander sig i deres omverden. Det er personen som til festen sidder lidt for sig selv og ikke ytre et ord. Det kan også være personen som når han/hun bliver bliver draget ind i en sammentale ikke har en holdning. Personen som når han/hun bliver spurgt om sin mening fremlægger nogle gode sider og dårlige sider men aldrig selv tager stilling til hvad han hun mener.

Undskyld den lange forklaring men kan godt bruge i nogen forskellgie sammenhæng :)
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2011 - 15:00 #3
Neuengammelook - tænk koncentrationslejr, fanger, 2. verdenskrig
dvs ikke ligefrem sunde topatleter, men udsultede, magre fanger uden livshåb.

bælgbrystet er lidt samme stil - meget tynde personer uden brystmuskler.
Avatar billede pstidsen Novice
07. juni 2011 - 15:03 #4
Avatar billede repox Seniormester
07. juni 2011 - 15:02 #5
Et nokkefår er en ubegavet person - er man umælende, er man stille.
Neuengammelook er et udtryk der beskriver en bestemt tøjstil - Neuengamme var et byområde i Hamburg med en koncentrationslejr.
At være bælgbrystet afhænger nok af øjnene der ser ;) Men de referer til en bestemt form en kvindes bryster kan have - sammenlign dem med en bælgfrugt f.eks.
En vanskabning er et levende væsen med deformaliteter som er åbenlyse og bruges nok oftest som et skældsord for folk der skiller sig lidt ud... :) Quasimodo, klokkeren fra Notre Dame, var en vanskabning.
Avatar billede repox Seniormester
07. juni 2011 - 15:05 #6
#3
"bælgbrystet er lidt samme stil - meget tynde personer uden brystmuskler. "
Personer uden brystmuskler kalder man ofte fuglebryst eller et 'spættebryst' hvor jeg kommer fra. :) Og bælgbrystet er noget vi bruger om hunkøn - da bælgfrugter som oftest har lidt buler her og der :)
Avatar billede Berti12 Nybegynder
07. juni 2011 - 17:18 #7
Tak for alle svarene :) hvordan deler jeg pointene lige op så i alle får 30 point?
Avatar billede pstidsen Novice
07. juni 2011 - 17:20 #8
Ja så skal alle smide svar. Du har fået mit.
Avatar billede Berti12 Nybegynder
07. juni 2011 - 17:23 #9
Jo, men når jeg trykker på den lille firkant(svar) så der kommer et fugleben kan jeg ikke ændre det til 30 i stedet for 120...
Avatar billede pstidsen Novice
07. juni 2011 - 17:37 #10
det er fordi de andre skal lægge svar inden ;) Når der først er givet point kan man ikke give flere ;)
Avatar billede TIversen Novice
07. juni 2011 - 22:02 #11
Haha...griner tråd :S :D
Avatar billede repox Seniormester
07. juni 2011 - 22:17 #12
Svar fra mig
Avatar billede pstidsen Novice
07. juni 2011 - 22:22 #13
#11: Det er da en nice hjemmeside du har! Den kendte jeg godt nok ikke!
Kunne det være en idé med at SEO din side?? Så vil den blive mere kendt, for den er godt nok nice!
Avatar billede Berti12 Nybegynder
07. juni 2011 - 23:03 #14
#10 Jeg har ikke givet nogen point endnu...
Avatar billede pstidsen Novice
07. juni 2011 - 23:08 #15
nej?
Avatar billede TIversen Novice
07. juni 2011 - 23:23 #16
# 13 mange tak ! Mit site er kun ca.2 mdr gammelt, så det er begrænset hvor mange der kender den endnu... men forsøger da at lave lidt seo, selvom jeg ikke er ekspert i det.... har du evt. Nogle gode råd ? : p
Avatar billede pstidsen Novice
07. juni 2011 - 23:27 #17
Du har godt nok lavet en del på 2 måneder. WELL DONE! Skal hvis lige ha set dine videoer igennem en dag i sommerferien ;) Glæder mig til der kommer MySql.

Med hensyn til SEO, så har jeg ikke bedre forslag end google...
Avatar billede repox Seniormester
08. juni 2011 - 00:01 #18
#16
Hvorfor lægger du et svar?
Avatar billede Berti12 Nybegynder
08. juni 2011 - 00:04 #19
#15 okay nu forstod jeg :)
Vi mangler bare claes57 til at ligge et svar...bliver det ikke gjort inden tors. giver jeg bare jeres point..
Avatar billede TIversen Novice
08. juni 2011 - 09:55 #20
#18  - hov undskyld, var meningen det bare skulle være en kommentar. Bare set bort fra mit "svar" ;)
Avatar billede Mefistofeles Praktikant
10. juni 2011 - 12:48 #21
Svar
Avatar billede Berti12 Nybegynder
10. juni 2011 - 23:35 #22
Lukket...