Avatar billede antonanton Nybegynder
05. juni 2011 - 16:17 Der er 11 kommentarer

Joomla ver. 1.5.22

Jeg er lidt grøn/nørded udi CMS systemer - men har dog formået at få lavet en side i Joomla ver. 1.5.22.

Der er brugt mange, mange timer - dels på at finde ud af systemet for en nørd som mig (meget learning by doing) - og ligeledes brugt mange timer med at læse om Joomla.

Og der ligger efterhånden f..... MANGE data på siden.

Alle dataerne er lagt ind i et subdomæne, hvor jeg nu skal have oprettet et nyt domæne - og så have lagt dataerne derover.

Men hvad er smartest ??

Fortsætte det nye domæne i ver. 1.5.22
- eller oprette det med 1.6 - og sker der noget i den proces ?

Og hvad sker der på sigt, hvis man forbliver i 1.5.22 og ikke opgraderer til 1.6 eller nyere version (jeg er ikke engang klar over, om der er en nyere version end 1.6) ??

Sådan som jeg har læst det, kan man opgradere - men fortryder man - så kan man ikke nedgradere igen ?? Korrekt ??

Hjælp novicen, som er lidt lost.......
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juni 2011 - 16:29 #1
Når du opretter spørgsmål i denne kategori står der:
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- Skriv dine forslag og gode idéer til Eksperten.dk her.

Ved at du bruger den rette kategori, får du hurtigere svar.
Se bl.a. www.eksperten.dk/faq#faq-2-2

Jeg vil anbefale at du bruger fri debat.
Inden du opretter nyt spørgsmål er det vigtigt at du lukker dette spørgsmål først. Se her hvordan: www.eksperten.dk/faq#faq-4-2
05. juni 2011 - 16:29 #2
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori

www.eksperten.dk/faq#faq-2-2 ?
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For at få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

Til slut skal/bør du lige at lukke dette spørgsmål, ved selv at lægge et [svar] og efterfølgende sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point til dig selv.

---
05. juni 2011 - 16:31 #3
5 sek *S* ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juni 2011 - 16:48 #4
Kan ikke helt finde ud af om antonanton er værd at spilde sin tid på, når han kun deltager i 25% af sine spørgsmål...
Avatar billede antonanton Nybegynder
05. juni 2011 - 18:09 #5
Værd at spilde tid på ??? Er dette forum ikke for at hjælpe hinanden ??
At jeg kun deltager med 25% ?? aner jeg ikke, hvad går ud på - men når man er nørd og søger ekspertice - så har man ikke ret meget andet at byde ind med - end spørgsmål.
Så får man nogle svar - og så kan man komme videre på et problem, som for dig måske er et lille problem - men for os andre kan være et KÆMPE problem......
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juni 2011 - 19:29 #6
De 25% du deltager i er selvfølgelig dine egne spørgsmål, som du er mindet om via email fra eksperten.
De er her: http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/antonanton
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juni 2011 - 19:31 #7
Du læser ikke hvad vi skriver?
Inden du opretter nyt spørgsmål er det vigtigt at du lukker dette spørgsmål først. Se her hvordan: www.eksperten.dk/faq#faq-4-2[/div]
Avatar billede hoeks Nybegynder
06. juni 2011 - 11:56 #8
Hvis du ikke har brug for avanceret brugerkontrol og kan leve med, at der kun er 3 taksonomiske niveauer til at strukturere dine data i, så vil jeg vælge at beholde 1.5 versionen lidt endnu.

Der er mange udvidelser, der endnu ikke virker til 1.6 og ditto med mange templates.

Jeg har begået et indlæg på min blog omkring 1.6, hvor der løbende er blevet tilføjet lidt kommentarer. Her har en af de danske udviklere fra Joomla.org også været inde og kommentere. Måske vil dette blogindlæg kaste lidt lys over sagen:

http://www.joomlatutorials.dk/diverse/joomla-16-er-udgivet

ang. nedgradering: Nej, du kan ikke umiddelbart gå fra version 1.6 til 1.5.
06. juni 2011 - 12:14 #9
Ref #8 -> se #1 + #2 !!!
Avatar billede antonanton Nybegynder
08. august 2011 - 10:47 #10
takker og bukker
Avatar billede antonanton Nybegynder
08. august 2011 - 10:47 #11
takker