Avatar billede sofr1973 Nybegynder
05. juni 2011 - 10:27 Der er 3 kommentarer

EISA Partition

Min harddisk "crashede" hvorefter jeg købte en ny, installerede Win 7 på ny og alle de dersens irriterende ASUS programmer der medfølger fra start (naturligvis har jeg fravalgt de irriterende)

Men nu ville jeg jo gerne kunne gendanne direkte fra disken igen, men aner ikke om man overhovedet kan oprette en EISA partition igen.

Er der nogen der har forstand på dette eller kan angive en hjemmeside hvor man kan læse mere om den slags, har nemlig forsøgt at søge google tyndt og der står ikke så meget om det...

Mangler lidt en guide fra start til slut. Dansk eller engelsk er ligegyldigt.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2011 - 10:45 #1
"EISA Partition" ikke forstået?? mener du en pation med recovery?
Avatar billede sofr1973 Nybegynder
05. juni 2011 - 14:18 #2
En EISA partition er en "skjult" partition der ligger på den computer man køber idag med styresystem på.

Der leveres ikke CD/DVD sammen med computere idag, fordi alle eller de fleste er født med en sådan partition til gendannelse af computeren i tilfælde af at noget går galt.

Så JA, hvordan opretter jeg en ny EISA partition på min pc?

Min harddisk gik ned og jeg har jo købt en ny og selv installeret Win 7 på maskinen. Så det er en partition med recovery jeg gerne selv vil lave på den nye harddisk.

Samarbejdspartnere letmerepair.com som ASUS benytter skal nemlig have 2250,- svenske kroner for at udføre dette arbejde, men det nægter jeg at betale for noget jeg en gang tidligere har købt.

Og ja, det var mig selv der kom til at ødelægge min harddisk, så glem at begynde at fortælle om garanti, reperation og lign.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2011 - 14:44 #3
Ok EISA betyder noget andet i min verden men du har ret de bruger den betegnelse!Men til sagen der findes så meget værktøj i Windows7 som kan lave noget tilsvarende ->lav en systemafbildning-> opret en reparations disk->opret et gendannelses punkt->på instalations DVDén er der en repare funktion.