Avatar billede Flexbb Nybegynder
04. juni 2011 - 18:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fix en DVD-film der lagger?

Hej.

Hvordan fixer jeg en DVD-film der lagger et par gange under filmen?
- Findes der ikke en metode til at rense DVD'en eller lign?

På forhånd mange tak.. :D
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2011 - 18:23 #1
Er der synlig snavs/ridser på den, som du ikke kan fjerne?
http://www.ehow.com/how_2049991_clean-dvd.html
Avatar billede Flexbb Nybegynder
04. juni 2011 - 18:55 #2
Ja det er synlig ridser.

Jeg prøver dit forslag. tak :)
Avatar billede frem-ad Professor
05. juni 2011 - 09:11 #3
Engang imellem er det ikke til og rense fysisk. Men der findes et program der kan hjælpe med og reparere, det der ligger på disc'en (film-Musik) så får du det ind på harddisken og så kan du brænde det ud igen på en ny disc.
Det omtalte program er cd recovery toolbox, du kan hente den gratis her http://www.recoverytoolbox.com/cd.html
Avatar billede Flexbb Nybegynder
05. juni 2011 - 13:10 #4
@220661
- Jeg prøvede at rense det fysisk, men det hjalp ikke..

@frem-ad
- Dvs. at det program som du nævner, handler om at brænde filmen ned på en anden disc, ikke?

Kan jeg så ikke bare brænde filmen ned på skrivebordet, og dermed se filmen uden disc?

På forhånd tak..
Avatar billede frem-ad Professor
05. juni 2011 - 16:22 #5
Programmet laver en mappe, på dit c-drev du kan ikke bestemme placeringen, og heller ikke mappe navn, men du kan jo bare omdøbe den, men du kan nem se/høre det fra mappen, jeg gik bare ud fra du helst ville have den i fysisk form
Avatar billede Flexbb Nybegynder
06. juni 2011 - 01:06 #6
Din løsning tager desværre alt for lang tid. Det tog 2 timer at gennemføre 500MB, og min DVD-film fyldte 8GB.. Så jeg droppede denne ide..

Jeg søgte lidt på youtube omkring hvordan man renser en DVD, det hjalp en smule, men alligevel ikke nok..

Men læg et svar alligevel.. :)
Avatar billede frem-ad Professor
06. juni 2011 - 07:50 #7
Så er din dvd meget ridset, for når du kommer til et sted med "alm" små fej ripper den lige så hurtig som et alm program, jeg har engang imellem brugt den til og rippe alm. vis. og der tager den ca 15 min. Den der har været mest ridset tog ca. 6 timer. Det er ikke en løsning hvis du har et alternativ. og hvis du har 8 GB så tager du også alt med, som er lige meget (ekstra matialle, for film, reklammer)
Avatar billede Flexbb Nybegynder
06. juni 2011 - 17:23 #8
whatever ;)
Avatar billede mortenhn Nybegynder
09. juni 2011 - 09:49 #9
send den til http://www.discservicve.dk koster 15 kr + forsendelse og din disc er god som ny :)