Avatar billede Christophera Nybegynder
02. juni 2011 - 14:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Acer Aspire 5745G Problem

Hej derude.
Jeg ejer en Acer Aspire 5745G og jeg har nogle problemer med at den pludselig slukker/overopheder. Jeg spiller et spil hvor jeg bruger Java. Jeg har haft denne bærbar i ca. 1 år og for 1-2 måneder siden, begyndte min computer at slukke tilfældigt, eller også er det overophednings problemer.
Det der sker er at når jeg spiller et spil, slukker den efter ~1 time, men hvis jeg bare sidder med tekstdokumenter som f.eks. Word, så kan jeg godt sidde uden at den slukker. Derfor tror jeg at der har noget at gøre med overophedning. Hvis jeg spiller et spil samtidigt med at jeg hører musik fra youtube, så slukker den endnu hurtigere.
Jeg har prøvet at støvsuge computeren,, og jeg har også formateret den, men det sker stadig.

Intel(R) Core (TM) i5 CPU M 430 @ 2.27 GHz 4 GB RAM
NVIDIA GeForce GT 330M
Windows 7 64bit

Har virkelig brug for noget hjælp her.
Avatar billede DanielDk Nybegynder
02. juni 2011 - 16:45 #1
evt. kan du prøve at pille køleren af og rense den, ellers så rens udluftningshullet.
Avatar billede Christophera Nybegynder
02. juni 2011 - 17:56 #2
Så jeg skal bare følge en guide som den her indtil jeg er kommet til køleren, også rense den? http://www.insidemylaptop.com/disassemble-acer-aspire-5745-laptop/
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juni 2011 - 20:32 #3
Du har vel garanti på den??
Vil da ikke anbefale at pille den adskilt hvis dette er tilfældet.
Sidder du med den i skødet så den får en masse snavs ind i blæseren?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juni 2011 - 20:36 #4
Du skulle prøve at købe noget trykluft på dåse og puste forsigtigt samtidigt mad at du støvsuger, så du får en mere effektiv rensning omkring blæseren. Blæseren kører jo luften ud gennem lamellerne, så hvis du puster ind, der hvor blæseen puster ud, samtidigt med du suger der hvor blæseren suger ind skulle du få nullermændene væk.
Avatar billede Christophera Nybegynder
03. juni 2011 - 00:28 #5
Tror ikke at det er snavs, fordi jeg har renset den ved at skille den ad, også støvsuge.
Den står på et bord med 2 spillekassetter under den, så den er løftet lidt op.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juni 2011 - 08:22 #6
Hvis du har haft den skilt "helt ad", har du så husket at komme kølepasta på cpu og grafik chippen?
Avatar billede Christophera Nybegynder
03. juni 2011 - 12:07 #7
Det nemlig lige det.
Har været inde på forskellige forums og spørge, og de forslår allesammen at jeg skal købe noget kølepasta.
Jeg skal ud og købe noget imorgen også må jeg prøve at følge en guide om at få det på.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. september 2011 - 18:56 #8
Hvad endte denne med. Du har lukket uden kommenter?