Avatar billede DanielDk Nybegynder
02. juni 2011 - 09:47 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

BIOS indstillinger

Hej!
-jeg har nogen problemer med min BIOS, der er ikke nogen som helst indstillinger jeg kan redigere, jeg har lavet et opslag tidligere med at Dedikere MB til grafikkortet problemet er jeg kan ikke se de indstillinger og der er slet ikke noget at lave om på..
Der står kun nogen informationer om computeren, altså hvem der har lavet den og hvilken type processer der er i.

-Hvis nogen kan hjælpe ville det være fantastisk :)
På forhånd tak!
Avatar billede claes57 Ekspert
02. juni 2011 - 09:57 #1
du må meget gerne skrive navn/model på din pc - ellers kommer vi ikke længere end til et 'nå, og...'
Avatar billede DanielDk Nybegynder
02. juni 2011 - 09:58 #2
Computeren er: Fujitsu Siemens Amilo PI3625
-Det var lige en smutter(;
Avatar billede DanielDk Nybegynder
02. juni 2011 - 16:43 #3
Syntes der blev lidt stille?
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2011 - 17:09 #4
næh det blév der ikke - din løsning er nok dene vej

http://support.ts.fujitsu.com/dk/support/downloads.html

ved ikke om eksperten viser den korrekt men her er bios opdateringer

lad den søge på det her

Amilo PI3625
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2011 - 17:11 #5
ganske rigtigt viste den det ikke men lad den søge på amilo p13625 i øverste søgefelt og så komme de frem
Avatar billede claes57 Ekspert
02. juni 2011 - 18:08 #6
i de manualer, man kan se på siden er der ingen beskrivelse af bios - stort set kun 'kom godt igang' pjecerne. Der henvises i dem til betjeningsvejledningen - den må du ligge inde med, så det er en selv-læser.
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2011 - 07:44 #7
Flash - BIOS - AMILO Pi 3660

Print:

BIOS DOS Flash (Disc-Image) - AMILO Pi3625

Date:

Size:

1,13 MB

Version:

1.0F

Manufacturer:

Fujitsu Siemens Computers

Status:

Important information:

!! Connect the AC adapter before starting the BIOS flash !!
!! Please reboot the system after the BIOS flash !!

Installation description:

Boots the system from the inserted Flash BIOS floppy disk and comply the info on the System display.
The new BIOS Update file will delete the former BIOS Version.

Comment:

*******************************************
*
*        BIOS Flash-update for
*
*    Fujitsu Siemens Computers
*
*        AMILO Pi 3625
*
*******************************************

    Connect AC adapter before flashing
  Please reboot your system after flashing

_______________________________________________________________________________
I. BIOS Flash update in DOS-mode:
_______________________________________________________________________________
There are two possibilities to flash the BIOS.

1. using a Floppy Disc (if available):
--------------------------------------
Please unzip the received "FSC_BIOSDOSFlashDiscImageAMILOPi36251.0F_xxxxx.zip"
file.
After running Pi36251.0F.exe the BIOS Update files will be copied to
an inserted floppy disc.

After this the medium should contain the following files:

flash.bat
BIOS FLASH FILES
Readme.TXT (this file)

2. using a CD:
Burn the received iso file "FSC_BIOSFlashISOCDImageAMILOPi36251.0F_xxxxx.ISO"
to the CD.

To flash your BIOS, boot from the medium into DOS-mode and run flash.bat.

_______________________________________________________________________________
II. BIOS Flash update from WINDOWS:
_______________________________________________________________________________

Download the file "FSC_BIOSWindowsFlashWinflash_AMILOPi36251.0F_xxxxx.EXE"
and save it to the WINDOWS desktop or to a folder you like.
Close all programs and applications

To flash your BIOS run FSC_BIOSWindowsFlashWinflashAMILOPi36251.0F_xxxxx.exe with a

After this, please follow the displayed instructions.
_______________________________________________________________________________

current BIOS V. 1.0F:

Solved problems:

- BIOS 2.3 and MRC 2.4 update for Mobile Intel 4 series Express Chipset A1 version conversion.
- Update PMX 0023 for fan has a noise issue.

Known errors, problems and restrictions:

- none

Additional Information:

- none
_______________________________________________________________________________

current BIOS V. 1.0E:

Solved problems:

- Correct DMI string for SMP battery.
- Support AMIC SPI A25L080M-F 8M bit.
- Fixed T1600, T1700 CPU string error in setup menu issue.

Known errors, problems and restrictions:

- none

Additional Information:

- none
_______________________________________________________________________________

current BIOS V. 1.0D:

Solved problems:

- Fixed T3200,3400,5800,5900 can't enter C3 issue
- Fixed T3200,3400 can't install OS issue
- Fixed T3200,3400,5800,5900 cpu type string is not correct in bios setup menu issue
- Fixed system with Sony NEC AD-7590S DVD ROM will stop at "Boot From AHCI CD-ROM" for 15 seconds issue

Known errors, problems and restrictions:

- none

Additional Information:

- none
_______________________________________________________________________________

current BIOS V. 1.0C:

Solved problems:

- none

Known errors, problems and restrictions:

- none

Additional Information:

- none
_______________________________________________________________________________

no information of older BIOS version available
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2011 - 07:46 #8
der er stadig probl. med eksperent måde at vise links

det må i se at få lavet  - i kan ikke forvente at folk der spørger herinde skal kunne finde ud af at gøre det på anden måde

jo der er class
Avatar billede DanielDk Nybegynder
07. juni 2011 - 13:02 #9
Men hvordan opdatere jeg min BIOS?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2011 - 13:15 #10
jf #7
Download the file "FSC_BIOSWindowsFlashWinflash_AMILOPi36251.0F_xxxxx.EXE"
and save it to the WINDOWS desktop or to a folder you like.
Close all programs and applications

To flash your BIOS run FSC_BIOSWindowsFlashWinflashAMILOPi36251.0F_xxxxx.exe with a

After this, please follow the displayed instructions.

så det gør du - og husk at du skal lukke alle andre programmer ned før, og have strøm på (ikke batteridrift).
Avatar billede DanielDk Nybegynder
07. juni 2011 - 14:28 #11
Når nu jeg ved hvordan jeg gør, hvem skal jeg så give pointene til, i har jo begge været til stor hjælp..
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2011 - 14:36 #12
bare hold mig ude
Avatar billede DanielDk Nybegynder
07. juni 2011 - 14:43 #13
Bare i orden.
Avatar billede DanielDk Nybegynder
08. juni 2011 - 17:33 #14
Treatmenice, kan du lægge et svar så du kan få pointene?
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2011 - 07:57 #15
ok