Avatar billede Skovsnegl Nybegynder
31. maj 2011 - 19:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

En fresh W7 install på SSD og fjerne gammel W7 install på HDD?

Det kan godt være det er en smule kringlet..

Men jeg er lidt bekymret for hvilken metode jeg skal bevæge mig hen imod..

SÅ til at starte med.. jeg har min nyindkøbte 115gb SSD F1125 Corsair..

Jeg har 4stk Alm. HDD, dvs. 2x1.5Tb og 2*stk 2Tb HDD (*har den ene 2Tb kun*)..

På min første Hdd har jeg Windows 7 Pro. 64bit installeret.. med omkring 200gb programmer plus og minus..

Jeg vil installere x64 W7 Pro. på den nye SSD for at få turbo på møget.. men så kommer den jo i konflikt med min W7 på min 1st. HDD..

Vil det kunne lade sig gøre at "slette" Windows mappen og undgå konflikten i boot med sin nyinstalleret SSD eller er det klogt at backup sin HDD data(alt undtagen windows mappen) til en af mine andre HDD og så kopi hele møget tilbage efter formateringen.

BTW..Er det muligt at bruge den samme Licenskey til sit system som man registerede sig med på min HDD på min nye installation på min SSD.

Mvh. Dennis K.
31. maj 2011 - 19:12 #1
Tanke:
... du kunne da bare totalt afmontere den/de Harddiske som du IKKE skal instalere på. Så der KUN er den ønskede SSD Harddisk i systemet...
Avatar billede Skovsnegl Nybegynder
31. maj 2011 - 19:21 #2
Det var osse hensigten.. men når jeg så tilslutter mine HDD igen så kommer den jo op i boot..

og så har jeg 2 W7 installationer at vælge imellem som jeg vil undgå.. ;)
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2011 - 19:25 #3
Sludder Skovsnegl.

SSD skal ind som C: Så gør som Larry siger, eller byt rundt på drev bogstaverne i Diskhåndtering
Avatar billede kristensen1978 Nybegynder
31. maj 2011 - 19:28 #4
Lavede samme nr for et ½ år siden, fjernede bare de øvrige diske fra systemet som skovsnegl forslår - og så søger du for at din boot rækkefølge på dine diske(sættes i bios setup) bare gør at du kun boot'er på den gamle i tilfælde hvor den anden ikke er tilstede.
Burde køre glat.

God fornøjelse!
31. maj 2011 - 19:28 #5
Enig med #3 - Din NYE instalation ved jo ikke en dyt om din gamle instalation; derfor 'oprettes' IKKE en BootUp menu når du tilslutter den oprindelig HD...