Avatar billede line864 Nybegynder
31. maj 2011 - 13:45 Der er 6 kommentarer

spejlrefleks kameraer anbefaling

Hej! Jeg er nybegynder hvad angår spejlrefleks kameraer, men har nu besluttet, at jeg skal have et. Jeg kan få et tilbud på et canon EOS 1000D kamera men kan til dette selv vælge om det skal være en linse med 18-55mm. eller 55-200mm.
- Hvad kan i anbefale med hensyn til linse, og er dette kamera ellers et okay køb for en nybegynder, der ikke har uanede mængder penge at starte ud med? :)
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
31. maj 2011 - 15:09 #1
Jeg har haft stor glæde af et canon 350D med 18-55.

Efter et par måneder købte jeg en 50-200 mm linse, men den bruger jeg næsten aldrig. Den er fin til naturbilleder, men til familiefester og protrætter samt lidt makro, er den anden jo velegnet.

Så jeg vil klart forslå 18-55 linsen.

D1000 er fint fint som begynder.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
31. maj 2011 - 16:09 #2
1000D er ved at være ret gammelt - og med en lille skærm. Men hvis prisen er (meget) i bund så kan det være en god ide.

Start med 18-55 - der er en grund til at det er standard. Overvej derefter en Canon 50 mm 1.8, da den er billig (700-800 kroner) og giver dig mulighed for at lege med dit kamera.
Avatar billede clb92 Nybegynder
31. maj 2011 - 17:06 #3
Canon 550D med 18-135mm linse (fås også med 18-55mm) virker ret god (ca. 5-6000kr. de steder på nettet jeg kiggede. Kig eventuelt på edbpriser.dk)

Stor skærm, langt zoom, mange indstillingsmuligheder, RAW, optisk billedstabilisering, og mange andre ting...

http://www.youtube.com/watch?v=xpxqF5YuNQc

Kunne godt selv tænke mig den...

-----
DISCLAIMER: Jeg ved ikke så meget om emnet, da jeg også selv er nybegynder!
Avatar billede clb92 Nybegynder
31. maj 2011 - 17:10 #4
BTW, undskyld hvis jeg var en lille smule off-topic i min kommentar...
Avatar billede line864 Nybegynder
31. maj 2011 - 21:00 #5
-Tak lars_pcworld.dk, prisen er nemlig meget i bund, hvis jeg alligevel skulle rimeligt op og invistere havde jeg nok valgt noget andet, men da jeg er helt nybegynder tænkte jeg, at dette måske var et godt bud på et startkamera.
- bredbaandmobilt, også tak til dig! :-)

- Jeg ved endnu ikke, hvad prisen præcist ligger på for kameraet med rabat, men var meget i tvivl om, hvilken linse der var bedst, hvis jeg under alle omstændigheder ville ud og have et.
Avatar billede enriko Nybegynder
16. juni 2011 - 23:50 #6
1000d var også noget jeg ville købe da jeg skulle have en spejlrefleks kamera, men jeg syntes ikke om plastikken , som ikke føltes så fedt, hvis du kiggerpå 450D, som er en smule dyre,så kan du med det samme kvaliteten, men 1000d er nok ok som nybegynder, så vidt jeg husker så har 1000d ikke live-view, altså at du kan se på skærmen og tage billed.