Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2011 - 12:56 Der er 1 kommentar

Dimension 9200 upgrade

Hej, jeg har en Dell Dimension 9200, som jeg gerne vil have langt lidt mere hardware samt et mere OS i. Bl.a. en ny harddisk og derudover et ekstra OS (windows 7, 64-bit).

Mit spørgsmål er så, hvilke harddiske den kan klare (tænker SATA1-2-3?).
Kan den køre windows 7, 64-bit udgaven og når man har 2 OS på sin pc, er det så nødvendigt at de er på samme harddisk? (det ser nemlig ud til at der er en main harddisk (blå ledning) og en til det optiske drev (orange ledning) samt 4 andre der ikke er udnyttet som står for sig selv).

PC-info
Model: Dimension 9200
Motherboard: Dell Inc. Dell DXP061
Nuværende harddisk: WDC WD2500JS-75NCB3
Avatar billede Foxtrot2 Nybegynder
01. juni 2011 - 02:00 #1
Hej,

Så vidt jeg kan se, er det bare ganske almindelig SATA (1).

Computeren burde ikke have problemer med at trække Windows 7 med 2GB ram eller mere. Den lidt tricky del er at finde drivere til det - det er der nemlig ikke fra Dells side, men ofte vil den køre fint med producentens egen driver eller simpelthen bare Vista-driveren.

Uden at være 100% sikker tror jeg ikke den ser, at der er to forskellige operativsystemer at vælge imellem, hvis de ligger på to forskellige diske, men det burde ikke være noget problem manuelt at sætte den til at boote fra den disk den skal starte fra; det kan sættes permanent i BIOS'en (F2) eller fra gang til gang fra boot-menuen (F12).

Jeg håber det kan hjælpe dig lidt på vej. :)

-Foxtrot2