Avatar billede martinr Nybegynder
29. maj 2011 - 22:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med Mediaportal

Hej eksperter

Jeg har fået installeret Mediaportal, som kører fint sammen med min nyindkøbte hdhomerun tv-tuner - alle kanalerne er fundet og indstillet rigtigt. Jeg har dog problemer med selve betjeningen af Mediaportal, hvor jeg har haft fuglt guiden inde på wiki.team-mediaportal.com, men jeg kan ikke få de forskellige tastatur-genveje til at fungere. Jeg har ikke haft ændret overhovedet på genvejene (idet jeg ikke ved hvordan), så alle er sat til standard (http://wiki.team-mediaportal.com/1_MEDIAPORTAL_1/14_Using_MediaPortal/3_TV/Keyboard_Shortcuts_-_TV).

Følgende er en oversigt over, hvad der sker, når jeg trykker på tasterne i Live TV (fullscreen):
C: Ingenting (????) - skulle have været Show/Hide MSN chat window
R: Ingenting (??????????????) - skulle have været Record Current Programme
S: TextTV (???) - skulle have været Switch Zoom mode/AR
Y: Ingenting (?????????????) - Show/Hide OSD
Enter: On Now (????????????) - skulle have været Mini EPG
F8: Mute - skulle have været Next TV-channel (dog virker F7 til Previous TV-channel fint......)

Mit spørgsmål er derfor: hvordan resetter man tastatur-genvejene, så de virker som standard (se evt. linket ovenfor)?

Jeg håber meget, der er nogen, der kan hjælpe, da det er temmelig frustrerende i øjeblikket............

På forhånd tak.
Avatar billede martinr Nybegynder
29. maj 2011 - 22:17 #1
Hov, glemte lige at nævne, at jeg har haft prøvet både at geninstallere programmet samt genstarte computeren flere gange uden held....
Avatar billede martinr Nybegynder
07. juni 2011 - 19:56 #2
Jeg lukker denne tråd, da jeg har opgivet alt med MediaPortal, idet jeg ikke kunne få min hdhomerun-tuner til at forbinde til min internet-router.