Avatar billede albertus Nybegynder
01. august 2001 - 00:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Understøtter ASUS A7M266 Thunderbird 1.4Ghz (266 fps) CPU

Jeg er ved at bygge et nyt system, og skal derfor bruge et godt motherboard. Jeg har hørt at ASUS A7M266 er godt, og vil derfor gerne anvende dette.

Det eneste problem er at jeg ikke er helt klar på om det understøtter den nyeste Thunderbird CPU (1.4 Ghz, 266 fsb)?

I juli udgaven af \"Hi-End Gaming PC\" på www.sharkyextreme.com bruges boarded sammen med CPU\'en, men på www.amd.com er boarded listet til MAX 1.33 Ghz. Sharkyextreme plejer normalt at være til at stole på, men jeg er lidt usikker??

Jeg håber der er nogen derude der kan hjælpe mig? :)

Med venlig hilsen,
Albertus
Avatar billede makse Nybegynder
01. august 2001 - 00:54 #1
Yup, den sælges f.eks. på http://www.bzboyz.com/product1422.html
Avatar billede makse Nybegynder
01. august 2001 - 00:56 #2
Kig også på http://www.3dspotlight.com/forum/read_msg.php?tid=1987&forumid=ubb1 hvor en bruger kører med en 1.4 GHz på A7M266
Avatar billede rickypriv Nybegynder
01. august 2001 - 01:01 #3
Det kan du helt sikkert. At kortet hedder A7M266 viser at den understøtter processorer der kører med 266 fsb (front side bus). Og er du i tvivl om nettop dette motherboard understøtter 1.4Ghz kan du tage et kig her:

http://www.asus.com.tw/products/motherboard/socketa/a7m266/index.html
Avatar billede tommyh83 Nybegynder
01. august 2001 - 10:49 #4
jeg ville ikke tage aus hvis jeg var dig tag hellere Epox 8K7A+ eller Iwill KK266
Avatar billede albertus Nybegynder
01. august 2001 - 12:42 #5
Tak for alle de gode råd, jeg har givet points til Makse da han svarede først.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2001 - 12:43 #6
Hej Albertus.

Jeg har selv samlet en computer med netop den kombination. Du har ingenting at frygte. Det kører fint. Det er faktisk et udemærket board, og det er også ret stabilt. Jeg synes dog ikke at det er det hurtigste jeg har oplevet. Der er kort som Soyo og Epox noget hurtigere. Men den nye type processor redder meget af det der mangler (som de bundkort ikke understøtterordentligt - endnu, skal det lige siges).

Så køb du det bare. Computeren med det bundkort kører i hvert fald stadig upåklageligt!!!!!!