Avatar billede Janninho93 Nybegynder
28. maj 2011 - 21:53 Der er 17 kommentarer

Mangler drivere

Hej alle.

Jeg har lige gendannet min PC pga problemer. Jeg har Windows Xp Professional.

Nu mangler jeg så en del drivere, hvor der er et gult spørgsmålstegn.

Hvordan får jeg dem?
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. maj 2011 - 21:56 #1
Hent slimdrive.det er gratis men du skal lade dig registrere.
http://www.driverupdate.net/
28. maj 2011 - 22:05 #2
Mange siger/skriver om nævnte http://www.driverupdate.net/ - men jeg vil mene at de mest korrekte driver er via leverandøren/fabrikantens hjemmeside.

Fabrikat, type, model på PC'en ?
Hvilken elementer er der "gult ?" ved ?

PS: Er det PC'en herfra -> www.eksperten.dk/spm/939814 ?
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
28. maj 2011 - 22:10 #3
Når jeg prøver at hente de der drivere fra driverupdate, så skriver den:

Prcedureindgangspunktet EncodePointer blev ikke fundet i DLL-biblioteket KERNEL32.dll

Det er samme pc som i min anden tråd, nu har jeg dog gendannet en gang mere, som en person anbefalte mig at gøre
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
28. maj 2011 - 22:10 #4
mente slimdrivers
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
28. maj 2011 - 22:14 #5
og når jeg prøver at hente internet explorer 8, skriver den:
Procedureindgangspunktet SHRegGetValue blev ikke fundet i DLL-biblioteket SHLWAPI.dll
28. maj 2011 - 22:17 #6
Tanke: Er du gået direkte efter IE8 - eller har du først valgt alm. WindowsUpdate ? Og hvad der bliver foreslået der...

---

PS: Det bør du lige skrive i den anden tråd ... at du 'fortsætter' her...
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
28. maj 2011 - 22:22 #7
Jeg hentede Windows Update som det første, det har jeg på PC'en nu.
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
28. maj 2011 - 22:25 #8
Windows Update, siger min windows ikke er genuine, men det er jo også en piratkopi som jeg har.
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
28. maj 2011 - 22:53 #9
Hvis jeg opgraderer til windows 7 via http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=windows+7&sp=all&pid=660399

vil det så løse alle problemer?
Avatar billede pstidsen Novice
28. maj 2011 - 23:19 #10
Ref #2:
Mange siger/skriver om nævnte http://www.driverupdate.net/  - men jeg vil mene at de mest korrekte driver er via leverandøren/fabrikantens hjemmeside.
Mig bekendt bliver DRIVERNE også downloadet fra fabrikantens hjemmeside. Er det forkert?:O
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
28. maj 2011 - 23:20 #11
jeg ved det ikke, men min pc har ihvertfald problemer, når den ikke engang kan installere dem ordenligt.
Avatar billede kimtheman Novice
29. maj 2011 - 00:05 #12
Har man ikke helt styr på opdatering af alt fra windows update, og opdatering af diverse drivers, java, adobe reader, explorer m.m. Så skal man hellere for en til at gøre det for sig. Ellers ender det måske med man får en Pc der køre endnu mere af H.. til inden man startede.

Og i disse tider kan det vel ikke betale sig at køre med pirat sofware. Når man derigennem ikke nemt kan holde denne opdateret igennem windows update osv (da det jo er en pirat). Og til disse efterhånden små priser er det vel ikke det værd.
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
29. maj 2011 - 01:40 #13
Kommer jeg til at starte forfra igen, hvis jeg køber windows 7 home premium til 709 kr og installerer det?

Slipper jeg så for alle de problemer jeg har nu?

Nu siger vi at jeg køber windows 7 64 bit på tirsdag. Min pc er på 4 gb ram.

Hvad er så de første ting jeg skal gøre? Hvad skal jeg trykke på, og hvad er de første programmer jeg skal hente, når jeg kommer ind i windows?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. maj 2011 - 07:56 #14
Gør som Karise Larry har anbefalet i #2, og som jeg også skrev i den anden tråd. Hent driverne på producenternes hjemmesider. Har du ikke den rigtige driver fungerer det bare ikke korrekt.
Hvis du ikke lige ved hviilken hardware der er i den kan Speccy gøre dig kloger på det:
http://www.filehippo.com/download_speccy

#13 1 Ja. 2 Det er muligt, men det kan også blive værre hvis hardware ikke understøttes af Win 7. 3 Du skal lige være obs på om din pc kan udnøtte 64 bit system. 4 gb ram er ok til Win 7.
4. Først og fremmest skal du være forberedt når man geninstallerer:
Drivere til din hardware skal du have klar. Et antivirusprogram som du herefter opaterer, og til sidst skal du hente opdateringer til styresystem.
29. maj 2011 - 10:43 #15
...men det er jo også en piratkopi som jeg har... - Se det er nemlig problemet/pointen!!!
Avatar billede Janninho93 Nybegynder
29. maj 2011 - 15:10 #16
#14. Hvordan skal jeg så hente driverne? Skal jeg gøre det enkeltvis gå ind på hver enkelt producents hjemmeside og hente? Kan jeg ikke gøre følgende, når jeg starter op?

1. Installer windows 7, 64 bit
2. Installer trådløst usb netkort
3. Hent windows update
4. Hent windows service pack win 7
5. Hent McAfee Antivirus Plus
6. Hent programmet fra driverupdate
7. Installer driverne med driverupdate
8. Så skulle min pc være klar til at jeg kan installere hvad jeg vil?

Det skal siges at jeg skal gendanne min stationær for at komme ind til systemet igen, da den siger fejl med .dll filer når jeg prøver at starte op.
Avatar billede downloadcentral.dk Nybegynder
21. oktober 2011 - 00:33 #17
Lad være med at rode med alle driverne selv. Download et program, der kan opdatere dine drivers korrekt og stort set automatisk fra vores driver-sektion. Alternativt find dine producenter i samme sektion: http://programmer.downloadcentral.dk/?Drivers/kategori/106/0