Avatar billede davidabk Nybegynder
27. maj 2011 - 14:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til eksterne javascripts i stedet for html events

Hej

Jeg har set at det anbefales at lave eksterne javascripts som håndterer de events der sker på siden, i stedet for HTML events som onclick, onchange osv.

Men... dele af det data som et onclick event skal bruge bliver genereret af PHP variabler som først kendes når siden loades eller ved et ajax kald.

Hvad gør jeg i en sådan situation?
Avatar billede keysersoze Guru
27. maj 2011 - 14:56 #1
Du laver en php-fil, sætter content-type til text/javascript og laver du javascript-kode som du ellers plejer, tilføjer den nødvendige PHP-kode og henviser til filen som en normal js-fil.
Avatar billede davidabk Nybegynder
28. maj 2011 - 08:05 #2
Hej keysersoze
Tak for svaret!
Men på den måde du beskriver bliver javascriptet indsat i html koden når siden loades hvilket ikke anbefales hvis siden skal være søgeoptimeret.

Er der ander måder? Ved du om fx Jquery har nogle tricks i ærmet?
Avatar billede keysersoze Guru
28. maj 2011 - 10:14 #3
nej - javascriptet ligger selvstændigt i en javascript-fil, som i stedet for .js er en .php, og ikke i din html kode.
Avatar billede davidabk Nybegynder
28. maj 2011 - 22:22 #4
Super, tak for hjælpen!