Avatar billede laasby Nybegynder
26. maj 2011 - 14:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Driver til grafikkort til Acer Aspire Idea 510

Hej alle

Jeg har et Acer Aspire Idea 510 mediecenter, som jeg har installeret Windows 7 på.

Dog kan jeg ikke finde den korrekte driver til grafikkortet.

På Nvidias hjemmeside finder den automatiske driver detektektion en betadriver, men den virker ikke særlig godt.

Windows dektekterer et Nvidia GeForce Go 7600, og driveren er dateret 10-12-2006 og har version 7.15.10.9748.

Typisk bluescreener pc med en fejl 0x0000116 efter 1-10 min. efter en del systemlåsninger.

Pc'en kører perfekt i Fejlsikret tilstand, og jeg prøver enkelte gange at pc'en kører helt perfekt.

Er der nogen der har et forslag til hvilken driver man bør benytte, eller alternativt hvad der kan være galt?

/Laasby
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2011 - 15:15 #1
hent slimdrivers og lad dig registrere

lad den finde den til dig - der kan jo være indtil mange andre driver der skal opdateres

den er helt gratis

http://www.driverupdate.net/

ofte er det også chipset driveren der driller

når du er færdig så tag noget backup med den så du har dem til senere brug

m.v.h
Avatar billede Blueeyez Mester
26. maj 2011 - 15:46 #2
Avatar billede laasby Nybegynder
27. maj 2011 - 14:30 #3
Hej Treatmenice og Blueeyez - tak for forslag - fejlen er dog fundet.

Lidt pinligt idet jeg havde sat Mediecenteret oven på min forstærker. Det medførte at Mediecentret (og forstærker) blev brændende varmt - Efter at have flyttet Mediecenteret til et køligere område virkede alt som det skulle.

Blueeyez: De drivere du henviser til er "kun" til Windows XP og Vista, og virker derfor desværre ikke på Windows 7. Og ja... jeg ved godt at drivermodellen i Windows Vista og Windows 7 er den samme, men de virker desværre ikke i dette tilfælde.

/Thomas