Avatar billede galthen Nybegynder
26. maj 2011 - 09:25 Der er 3 kommentarer

301 Redirect i Umbraco

Jeg sidder for første gang og skal lave ændringer i et umbraco system.

Mit spørgsmål går ikke så meget på hvad der skal skrives for at lave en 301 redirect. Det jeg ikke kan finde ud af er hvor det gøres henne.

Kan det gøres direkte igennem det interface jeg finder på domæne.dk/umbraco ? eller skal jeg have adgang til mere for at kunne lave ændringen.

Bonus spørgsmål :)
Hvordan laver jeg titler (<title>) som ikke bare er sidens navn?
Avatar billede keysersoze Guru
26. maj 2011 - 09:38 #1
sidetitel får du fx ved at lave en XSLT macro hvor du bare udskriver navnet (eller værdien fra en given property) på din node, fx;

<xsl:param name="currentPage"/>
<xsl:template match="/">
  <xsl:value-of select="$currentPage/@nodeName"/>
</xsl:template>

Omkring 301 redirects kan det løses på mange måder lidt afhængig af hvordan casen præcist er skruet sammen - du kan fx tage et kig på denne extension; http://our.umbraco.org/projects/developer-tools/301-url-tracker
Avatar billede galthen Nybegynder
26. maj 2011 - 09:48 #2
Titler har jeg fundet løsning på.

Men jeg er fuldstændig newbie i umbraco. Så dit svar går hen over mit hovede :)
Avatar billede keysersoze Guru
26. maj 2011 - 17:45 #3
Du tilføjer extensions via Developer -> Packages. Her kan du enten browse dig frem til den/de ønskede eller på forhånd have downloaded pakken og installere fra lokalt drev. Når pakken er installeret vil du, i hvert fald i det her tilfælde, få et ekstra punkt tilgængelig under Settings.