Avatar billede Zaptores Nybegynder
25. maj 2011 - 16:35 Der er 16 kommentarer

Virus

Hejsa mennesker.:)

Jeg ved ikke om den her hjemmeside overhovedet kan hjælpe mig, men jeg tager chancen.

Mit antivirus program (Dansk kabel tv sikkerhedstjenneste) har fundet en virus kaldet Virtool.17033. Jeg har aldrig selv hørt om den, men måske nogle herinde har?.

mit antivirus program kan ikke slette virussen, og så ved jeg ikke hvad jeg så skulle prøve.

På forhånd tak

Casper aka Zaptores

Oh forresten, så køre jeg med windows 7 styresystem.:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2011 - 17:31 #1
Hent Ccleaner her > Klik ude til højre på "Download Latest Version".
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
Der er en manual her > http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Der er en lille forskel "Problemer" er udskiftet med "Register".
Sæt de flueben som vist i manualen punkt 11 inden du kører "Renser".
PS.: Dette program vil  jeg anbefale dig at beholde, det er fremragende til at rydde op med.
Lad programmer foretage en oprydning i Renser og Register, og lad den slette det den finder.
Jeg skal ikke se log fra Ccleaner.

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.malwarebytes.org/mbam-download.php
Gem den som 123.exe
Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

Manual for HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

Hent Hijackthis her: http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

PS: Vista brugere skal højreklikke på filen og vælge (Kør som administrator)
Når rensning er færdig, og maskinen er erklæret ren, så hent Heimdal og opdater dine programmer for at lukke evt. sikkerhedshuller i disse: https://www.csis.dk/da/private/heimdal. Her er en videoguide til Heimdal: http://www.youtube.com/watch?v=ON0v7cLG4QQ&feature=player_embedded
Læs evt. denne artikel: http://www.pcworld.dk/art/102165?fpindex&fppos=1&a=block&i=113
Avatar billede claes57 Ekspert
25. maj 2011 - 17:34 #2
prøv et 'housecall' på
http://emea.trendmicro.com/emea/products/personal/free-tools-and-services/index.html
det er en online-scanner fra et af de største firmaer.
Avatar billede wappa Nybegynder
25. maj 2011 - 19:04 #3
Prøv med Dr.web http://www.freedrweb.com/cureit/ den med free download programmet bliver ikke indstalleret
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2011 - 20:00 #4
#3
Og du ved med 100% sikkerhed at DR.Web kan fjerne den virus?
25. maj 2011 - 20:12 #5
<Zaptores>: Gå efter #1 !!!
Avatar billede wappa Nybegynder
25. maj 2011 - 20:52 #6
#4
Angående Dr.web har reddet mig for at slette genstridig virus og derfor den anbefaling, Nej jeg ved IKKE om det virker men et forsøg værd man kan ikke udelukke noget frem for andet vel.
Dit forslag er heller ikke dårlig bestemt ikke.
Men vil du forklare mig hvorfor mit forslag ikke dur?
Det er op til Zaptores at afgøre hvad vedkommende vil eller ej.
25. maj 2011 - 21:00 #7
Nævnte  www.freedrweb.com/cureit/  går til en - tilsyneladende - russisk side ???
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2011 - 21:11 #8
#6
Det er fordi du lægger det som et svar, selv om du ikke ved om det er løsningen.
Avatar billede wappa Nybegynder
25. maj 2011 - 21:12 #9
det er da fordi man kan vælge hvad sprog du ville læse siden på helt oppe i højre side vælger man sprog russisk - english - deutsch - francais
25. maj 2011 - 21:29 #10
... så skulle det da have været ->
www.freedrweb.com/cureit/?lng=en

---

Skal vi få <Zaptores> på banen igen ? Sidst på 25. maj 2011 kl. 16.29 (oprettelsen)
Avatar billede wappa Nybegynder
25. maj 2011 - 21:57 #11
#10
det var det man kalder for en upser :-)
Avatar billede f-arn Guru
25. maj 2011 - 23:07 #12
@john_stigers

Generelt ville jeg passe på med CCleaner, når vi taler om infektioner - en Googgle søgning vil forklare hvorfor.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2011 - 23:26 #13
Hvillken søgning er det du henviser til?
Avatar billede f-arn Guru
25. maj 2011 - 23:50 #14
@Zaptores
Undskyld jeg spammer din tråd, men jeg synes det er vigtigt at få frem.

@john_stigers
Prøv at søge og forstå Windows Recovery infectionen.
Avatar billede silveer Nybegynder
11. juni 2011 - 12:38 #15
hejsa allesammen:).

I må alle undskyld, at det har taget så pokkers lang tid at svare på jeres fantastiske foreslag!:(

Mit net har simpelhen drillet mig i flere uger i træk, og måtte få en mand ud og kigge på det.:) Derfor har jeg ikke lige haft mulighed for det.

Jeg prøvede nummber (1)'s forslag og det hjalp!:) så mange tak til John.!  og selvfølgelig til alle jer andre som også kom med jeres bud!:)

P.S. Har fået anbefalet (Avast antivirus) af en række venner som siger at de aldrig har haft problemer med virus siden.:)
Avatar billede silveer Nybegynder
11. juni 2011 - 12:40 #16
Forresten så er (Silveer) også (Zaptores) jeg har bare kommet til at slette emailen som var tilknyttet til (zaptores) og glemt koden og brugernavn.  Bare så der ikke er nogen som bliver forvirret!^^