Avatar billede big_ossi Nybegynder
25. maj 2011 - 13:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forstørre billede uden det bliver grumset

Hej

Jeg har en lille billede i png format 33x43 px.

Det vil jeg gerne have op i 800x1093. Men det bliver en stor gang grums.

Er der nogen der har et fif til hvordan jeg kan gøre det større og bevare skarpheden i den ?

link til filen: www.detviljeg.se/exp/pic.png
Avatar billede Blandy Praktikant
25. maj 2011 - 13:25 #1
Mig bekendt kan du ikke forstørre pixel forholdet på et billede på nogen måde. Billeder er blevet lavet med et vis antal pixels. For at forøge det antal skal du skabe det på ny.

Hvis et billede er taget med f.eks 5 mio pixels, så selv om du forstør billedet vil der stadig kun være 5 mio pixels at arbejde med.
Avatar billede madiedk Nybegynder
25. maj 2011 - 13:32 #2
mig bekendt kan det kun lade sig gøre hvis det er lavet som vektorgrafik.
Avatar billede big_ossi Nybegynder
25. maj 2011 - 14:21 #3
Okay. kunne ellers godt bruge den til en printet flyer.

Tak for jeres hjælp og svar.

I kommer bare med et svar og så er der points
Avatar billede kimdolleris Nybegynder
25. maj 2011 - 14:30 #4
Det er desværre kun muligt i TV ;)
Avatar billede madiedk Nybegynder
25. maj 2011 - 14:31 #5
here you go
Avatar billede thov Forsker
25. maj 2011 - 14:51 #6
Ja, CSI kan ting og sager, så man vrider sig af grin :-)

Men prøv at affotografere .PNG billedet fra skærmen, så vil det samme lille areal blive inddelt i mange flere pixels, som måske kan klare en forstørrelse.
Avatar billede thov Forsker
25. maj 2011 - 15:11 #7
Her er f.eks. en 32x32 pixel .ICO affotograferet med en smartphone.
http://peecee.dk/upload/view/308753

Ikke imponerende, men trods alt noget at arbejde videre med...
Avatar billede ChristinaBruun Nybegynder
25. maj 2011 - 23:31 #8
Hej big_ossi

Du kan også hyre en designer til at "optegne" det for dig.
- Det burde ikke tage mere end et kvarter, og så har du en forstørret udgave af billedet. :)

Med venlig hilsen
Christina Bruun

www.cltb.dk