Avatar billede gusse Nybegynder
31. juli 2001 - 22:58 Der er 6 kommentarer

prob mus mus

Jeg er total på bar bund med linux. Men jeg har du en maskine hvor der er installeret linux redhat 7.1 med kde på.

Problemet er at musen virker ikke..(det gjorde den under installation). Hvis jeg går til kontrol panelet og vil til \"mouse\" med enter sker der ikke en dyt. Hvad skal jeg gøre for at konfigurer musen ???
Avatar billede cybermouse Nybegynder
31. juli 2001 - 23:34 #1
hvilken mus har du og er det en usb eller ps2?
Avatar billede gusse Nybegynder
31. juli 2001 - 23:48 #2
ps2 ms standard mus
Avatar billede mortenpj Nybegynder
01. august 2001 - 01:21 #3
Er det med scroll-hjul?
Avatar billede gusse Nybegynder
01. august 2001 - 01:38 #4
nej
Avatar billede peter_m Nybegynder
01. august 2001 - 08:47 #5
Brug setup eller mouseconfig til at sæt den op.

Du kan også se i /etc/sysconfig/mouse for hvorledes din mus er sat op.
Avatar billede peter_m Nybegynder
01. august 2001 - 08:48 #6
Dette gøres fra runlevel 3 eller en prompt fra X.
Hvis du starter i X så kan du ved LILO skrive linux 3 herefter logger du ind som root og udføre ovenstående.