Avatar billede AmandaR Nybegynder
24. maj 2011 - 21:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kode til SMS

Hej alle! :-)

Min bror synes, det er super sjovt at læse mine sms beskeder, og det er jeg blevet godt træt af efterhånden. ;-) Jeg har haft tastaturlås på min mobil, men det kan være en smule irriterende, at jeg skal taste den kode hver gang. Kender I et program, hvor jeg skal taste en kode, hvis jeg vil ind på sms beskeder? (Evt. også billedegalleri.) Jeg har iPhone 3GS. :-) Den er dog ikke jailbreaket. :-)

- Tak på forhånd! ;-)

- Amanda :-)
Avatar billede The_Buzz Novice
24. maj 2011 - 21:57 #1
Hej AmandaR

Du har et udestående spørgsmål der ikke er lukket:
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/AmandaR

Desværre kender jeg ikke nogle programmere til Iphone, men til Android er der en del.

Desuden kan du vel informere din bror om at at kigge i dine beskeder - er et brud på brevhemmeligheden...

Brevhemmeligheden er specificeret i Straffelovens §263, stk. 1:

    § 263. Stk. 1 - Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget bryder eller unddrager nogen et brev, telegram eller anden lukket meddelelse eller optegnelse eller gør sig bekendt med indholdet.

http://da.wikipedia.org/wiki/Brevhemmelighed
Avatar billede wanze Nybegynder
24. maj 2011 - 22:11 #2
The_Buzz: Det er godt nok optimistisk at tro ens bror vil undelade at kigge ens SMS-beskeder, fordi han bliver fortalt, det er uvlovligt. :)

Hvad angår spørgsmålet, så vil du ikke kunne finde sådan et program til den slags, med mindre din telefon er jailbroken. Det er ikke muligt at ændre på softwaren (og derfor lave adgangskodekontrol) på standard software uden videre. Det er netop for at komme ud over disse begrænsninger, at man jailbreaker.
Avatar billede AmandaR Nybegynder
25. maj 2011 - 13:09 #3
The_Buzz: Tak, for at fortælle mig, at jeg har et udestående spørgsmål, som endnu ikke er lukket. Grunden til at det ikke er lukket er fordi, at jeg ikke har fået et svar, som var løsningen.
Men tak for svaret. :-) - Jeg tror ikke, det ville hjælpe, hvis jeg fortalte ham, at det er ulovligt. Jeg ville nok gøre det tyve gange sjovere for ham, når han læste mine beskeder, når han så ved, at det er en ulovlig ting at gøre. ;-) Og det er jo heller ikke en vildt fremmed, som læser mine sms beskeder, så jeg vil ikke sende min bror i fængsel, for at have det lidt sjovt med det... Men endnu engang tak for svaret. :-)

wanze: Typisk, typisk, typisk! :-( Så er der vel intet at gøre.. Hvis jeg jailbreaker den, ville det så være muligt med sådan en kode? :-) Men tusind tak for svaret! :-)
- Hvis svaret er ja, så har jeg et nyt spørgsmål: Jeg har købt forsikring til min iPhone. Hvis min iPhone går i stykker og den skal til reparation, virker forsikringen så stadig?

Nå, så må tastaturlåsen jo så bare tilbage :-)

- Fortsat god eftermiddag til alle. ;-)

- Amanda :-)
Avatar billede wanze Nybegynder
25. maj 2011 - 15:51 #4
Der er programmer der gør den slags, hvis du jailbreaker den ja. Det der med, at der ikke længere er garanti, hvis man jailbreaker, det er ikke helt sandt. Det er i Danmark ikke lovligt fra en virksomheds side bare at rive et garantibevis over, fordi du bruger den lidt anderledes end de havde tænkt.

Dog vil jeg sige, at hvis den endelig skulle gå i stykker, så kan man typisk godt få den genskabt til at have den oprindelige software alligevel inden man sender den ind. Man havner sjældent i en situation, hvor man slet ikke kan få liv i telefonen.

Jeg har selv en jailbroken iPhone, og jeg tror næsten ikke jeg kender nogen, der ikke har.
Avatar billede AmandaR Nybegynder
19. juni 2011 - 13:34 #5
wanze: Tak for svaret! Jeg undskylder mange gange for, at jeg først har haft mulighed for at svare nu! :-( Du skrev, at man sjældent havner i en situation, hvor man slet ikke kan få liv i telefonen. Sidste år i marts måned havnede jeg dog i sådan en situation.. Min iPhone var kun tre måneder gammel og havde bare ligget på bordet hele dagen. Da jeg skulle tænde den, ville den ikke starte. Jeg satte den til opladning i computeren og normalt plejede den automatisk at logge sig på iTunes på computeren, men computeren skrev, der var fejl.. Jeg fik en rapport om, at der havde været en fejl på hardware(n) eller software(n), det kan jeg ikke helt huske.. Det var lige et sidespring. Ville det være en god ide at jailbreake min iPhone? Nu når du skriver det sker så sjældent :-)

Hvis det ikke er ulovligt, sker der vel ikke skade... Min bror fraråder mig at jailbreake den, ikke for hans egen skyld, men på grund af det med forsikringen.

- Fortsat god søndag til alle! ;-)

- Amanda. :-)
Avatar billede wanze Nybegynder
19. juni 2011 - 15:18 #6
At telefonen ikke kan tænde igen som du nævner det er heller ikke så forfærdeligt sjældent, men det kan næsten altid selv løses - også det problem du havde. Der er flere forskellige måder at gøre det på, men i din situation tør jeg næsten vædde med, at du selv kunne have løst det ved at gå i DFU mode (du kan evt. Google hvordan).

Jeg synes helt klart det vil være en god idé at jailbreake, jeg kan godt nok ikke se nogen særlig grund til ikke at gøre det. Jeg har haft en iPhone 3G siden 2008, og den har været jailbroken lige siden. Jeg har dog også oplevet at den ikke kunne starte o.lign., men det er altid noget, jeg selv har kunne løse.

Det med forsikringen er uvist, men jeg ville virkelig ikke bekymre mig om det. Jeg har endnu ikke hørt om nogen, der har oplevet problemer med garanti, fordi den har været jailbroken.

Desuden får du en masse andre muligheder med en jailbroken iPhone - jeg ville fx overhovedet ikke kunne undvære Summerboard, SBsettings og Lockinfo.
Avatar billede AmandaR Nybegynder
02. juli 2011 - 14:09 #7
wanze: Tak for svaret. Jeg undskylder, at jeg først svarer nu.. Der har været en masse problemer med min bærbar. Men igen tak for svaret. Jeg køber en iPhone 4, så jeg jailbreaker ikke min iPhone 3, jeg sælger den i stedet for. :-) Jeg har snakket med min far om forsikringen og har samme mening som dig mht. det. :-)
Hvis du vil have dine point, så læg lige et svar, så får du dem. :-) Tak for at være så tålmodig!

- Rigtig god sommerferie til alle. ;-)

- Amanda :-)
Avatar billede wanze Nybegynder
02. juli 2011 - 15:53 #8
Det var så lidt :)