Avatar billede siinwu Nybegynder
23. maj 2011 - 22:09 Der er 3 kommentarer

Kan ik logge på den anden PC...

Ok her er problemet skåret ud i pap.
Ind til et stykke tid sidden har jeg og en ven haft ingen problemer med at kunne åbne se og download fra hinandens PC'er.
Vi har med vilje putet et brugernavn og kodeord (gæstekonto om man vil) op så ingen ved et held skulle kunne snuse rundt i vores PCer. Ja vi har et trådløst. Men de PC'er er IKKE sat sammen via det trådløse.
Problemet er så nu at når jeg prøver at få adgang til hans PC beder den om brugernavn og kode. intet problem (ja det er skam tjekket om det er rigtigt på alle leder og kanter tak.)
MEN så sker der noget jeg aldrig har set før.. når jeg trykker enter/OK ser jeg følgende:

Brugernavn: PCA/PCB
Kode: Lortewindows

(selvfølgelig bruger jeg ik de navne og kode ord det kun eksemple.)

Det jeg tastede ind var:

Brugernavn: PCB
Kodeord: Lortewindows

Hvorfor er det lige den tager mit eget PC's navn/bruger ind forand det rigtige bruger navn som kun skal bruges?

Hvad laver windows ged i her?

Yderligere er det tjekke hans konto er op og virker på hans PC som den skal så det er heller ikke det der er i vejen :(
Avatar billede siinwu Nybegynder
23. maj 2011 - 22:21 #1
PS: Det er vista Premium jeg kører.
Avatar billede mrtn Nybegynder
24. maj 2011 - 07:37 #2
Hello siinwu,

Nej alt er som det skal være. Der er lidt forskellige måde at vælge Domæne og Bruger når man logger på. Én af dem er: Domæne/Bruger.

Og hvis din PC ikke er tilsluttet et Domæne, er det lokale Domæne lig med PC navn.

Så det er forklaringen. PCA er simpelt hen det lokale Domæne.

//mrtn
Avatar billede siinwu Nybegynder
24. maj 2011 - 14:20 #3
hmm hvorfor popper den så op og siger brugernavn eller kodeord er forkert når det ik er det? :(

PS: den har ikke ind til nu tilføjet det ekstra foran brugernavnet ved login.