Avatar billede Mr_Vikings Nybegynder
23. maj 2011 - 13:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Procent og antal stk i samme graf

Hej,

Er der nogen der ved hvordan jeg i samme linje-graf viser procent på y-aksen men samtidig viser antal stk? Og der er ikke tale om to akser men en akse ude til venstre med procent.
Håber det giver mening...
Avatar billede duxz Nybegynder
23. maj 2011 - 13:41 #1
Er det et scatter plot? altså en x, y graf?
Avatar billede Mr_Vikings Nybegynder
23. maj 2011 - 13:48 #2
I excel hedder det kurve med datamærker...

Jeg har noget data der ser ud som følger:

Procent: 5%  6%  7%
Antal:  10  11  12
Tid:    Jan  Feb  Marts

Det jeg gerne vil er at tegne én graf, hvor y aksen angiver procent men over hver punkt på grafen står "antallet". Og x-aksen angiver tiden.

Kan det lade sig gøre i excel?
Avatar billede duxz Nybegynder
23. maj 2011 - 14:01 #3
Der findes forskellige add-ins til excel der kan løse dit problem. Det du er ude efter er at datamærket skal have en anden værdi end den den "fødes" med. Jeg bruger selv en der hedder XY chart labler der er lavet af Rob Bovey. Den kan hentes her gratis http://www.appspro.com/Utilities/Utilities.htm

Det er den eneste løsning jeg kender på nævnte problem.
Avatar billede Mr_Vikings Nybegynder
23. maj 2011 - 14:03 #4
Lige præcis - cool jeg prøver lige at tjekke det ud.
Avatar billede Mr_Vikings Nybegynder
23. maj 2011 - 14:07 #5
duxz, smid lige et svar. Det virker helt perfekt. Mange tak for hjælpen
Avatar billede duxz Nybegynder
23. maj 2011 - 15:28 #6
No problemo :D