Avatar billede uth Nybegynder
20. maj 2011 - 01:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

2 routere i et netværk

Et stort hus har i den ene afdeling en internetindgang og en trådløs router med 4 porte. Denne router er gennem en switch forbundet til hele husets netværk, som i hvert rum har et net stik, som man kan forbinde en pc til. I den ene ende af huset er der en terrasse, hvor signalet fra den trådløse ikke kan nå ud. Ideen er nu, at sætte en anden trådløs router (linksys - trådlæøs med 4 porte) til netværket og bruge dennes antenne til at koble sig på husets netværk, så man kan hygge sig på terrassen med sin bærbare ved at kontakte linksys routerens trådløse del og gennem portene forbinde til husets netværk. (der er intet trådløs signal fra router 1, så man kan ikke lave et acces point ud af linksysen med signalet fra router 1. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at få det til at virke, men på en eller anden måde må det være muligt...eller hvad?
Avatar billede hjolsen Ekspert
20. maj 2011 - 06:57 #1
Nogle routere kan gøre det blot ved at forbinde en lan port med det eksisterende net. Ellers forbind med wan port, men husk at routerne så skal benytte forskellige ip-adresser i deres DHCP
Avatar billede uth Nybegynder
29. juni 2011 - 09:25 #3
hmm..det virkede lige pludselig uden nogen egentlig forklaring...den er svær at give point på