Avatar billede Jim Rasmussen Novice
19. maj 2011 - 20:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Portfolio.

Hej allesammen. (: Jeg er en web-integrator der inderligt mangler et arbejde. Ikke kun på grund af økonomi! men også fordi jeg brænder for det jeg laver! Vil så gerne bruge min viden til noget fornuftigt.

Jeg bliver ved med at få afslag på job ansøgninger :( Og ved ikke hvorfor?

Men her er min portfolio. (: Kan nogen sige mig om den virker som et billed udad til, der kan friste en arbejdsgiver? Eller skal jeg ændre noget? (: Måske ligger problemet i selve ansøgningen? Men vil bare lige være sikker!

Ville du ansætte mig ud fra hvad du ser?

Her er portfolioen --> www.j-port.dk
19. maj 2011 - 21:31 #1
Jeg synes det er en indtrykvaekkende portfolio.  Hvis jeg alligevel skal foreslaa forbedringer, saa kik paa det her:

Det en arbejdsgiver har brug for er ikke en der er i stand til at laere men en der allerede har laert sit stof og er i stand til at gaa ind og bruge det til at goere et stykke arbejde her og nu uden at skulle forstyrre sin overordnede med for mange spoergsmaal.  Det er sikkert ingen skade til at du er glad og rimelig social (ikke saa social at du forstyrrer arbejdsrytmen,) men kan du saette dig i et hjoerne mutters alene og saa komme tilbage med et faerdigt stykke arbejde?  Saa din tekst skulle snarere gaa i retning af at "...Som det fremgaar af denne portfolio har jeg fuldfoert uddannelsen som web-integrator paa [du boer nok naevne skolenss navn,] en uddannelse der laegger lige vaegt paa en grundig indlaering af den noedvendige teori og opbygning af praktiske erfaring ved fuldfoerelse af en lang raekke praktiske og realistiske opgaver. ... Jeg staar nu rustet til at overtage jobbet som [det job du soeger] ... Jeg kan forstaa paa stillingsopslaget at arbejdsopgaverne er, blandt andet, at ..[jeg tror det giver et godt indtryk hvis du viser at du har sat dig ind i det konkrete stillingsopslag] .. og med min indlaerte faerdigheder i [..] og [..] skoenner jeg at jeg vil vaere i stand til at loese opgaverne. ...  [Hvis du saa har soegt yderligere oplysninger om firmaet ved en grundig gennemgang af deres hjemmeside og hvad du ellers har kunnet finde saa du har kunnet skyde dig endnu bedre ind paa hvad der forventes vil det nok vaere en yderligere fordel.]

Alle de web forsider du viser, bestaar de, eller nogen af dem, et eller andet sted som funkgerende websider hvor man kan bruge menuen, soege ting i databasen, fylde varer i indkoebskurven, o.s.v.?  Saa var det nok umagen vaerd at lave links til dem saa dem du soeger jobs hos kan bladre rundt og faa et bedre indtryk af hvad det er for slags ting du kan producere.

Og naar du siger at du faar afslag paa dine ansoegninger, du ved ikke hvorfor, saa skulle du maaske spoerge.  Naar du faar brevet med "... vi takker for den interesse de har vist vores virksomhed, men ...." saa kunne du maaske skrive tilbage, takke for modtagelsen af brevet, acceptere at man har valgt en anden, forklare din situation, at du soeger dit foerste job efter endt uddannelse og at hvis de kunne afse tid til en samtale hvor de kunne forklare hvilke faktorer i din ansoegning der foraarsagede udfaldet ville det vaere en hjaelp.  Maaske faar du ikke noget ud af det, men hvis du faar en samtale med en virksomhed vil du faa konkret nyttig viden.  Yderligere, hvem ved, hvis den kandidat virksomheden valgte skulle vise sig at vaere en smutter ringer de maaske til dig.

Held og lykke med dit forehavende.
Avatar billede nubx Nybegynder
19. maj 2011 - 21:39 #2
Hejsa Jim!

Hvis jeg skal være ærlig så syntes jeg det ligner at du designede hjemmeside imens du kodet den?

Funktionelt er den jo fin! men jeg syntes godt at den kan være mere illustrativ og grafisk. Du har dine karakter på et skilt, det er meget sjovt.

Jeg studere selv til web-integrator nu her, og skal snart på hovedforløbet. Du kan se min ansøgning her :)

www.bckdesign.dk

Jeg syntes også at til de bokse, hvor der ikke er nogen billeder, er det virkeligt uoverskueligt. Det kan være fedt nok, at lidt information fylder meget, men syntes ikke det fungere i det tilfælde :), man kunne også dele alle dine opgaver op i karakterer. sådan der er en liste under 12 tallet. og en liste under 10 tallet. Bare lige en tanke :p

Jeg har ved siden af min skole, et lille firma, sammen med en grafiker fra Odense. Hvis du kunne være interesseret i lidt freelance for os, så skriv lige!
Avatar billede nubx Nybegynder
19. maj 2011 - 21:44 #3
Designet til din svendeprøve ser super nice ud, og med CMS systemet viser du jo at du også kan noget. Kunne man ikke vise det lidt mere stolt frem måske?
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
20. maj 2011 - 13:59 #4
MANGE tak for jeres svar! :D

og nubx. Vi må lige finde ud af noget (:

Jeg vil lægge mere vægt på at målrette mine ansøgninger, samt opdatere min "Om mig tekst" på min portfolio (:
Avatar billede danco Nybegynder
23. maj 2011 - 01:12 #5
Jeg har lige kigget din side igennem selvom dit spørgsmål et lukket. Nu er jeg selv datamatiker, men i min fritid fotograf på semiprofessionelt niveau og derfor vil jeg lige kommentere dit billede af dig selv.
Når jeg ser billedet ser det noget tilfældigt ud og i bedste fald ligner det noget der er taget under i bytur. Til dit professionelle jeg dur det altså ikke. Her ville jeg nok foreslå dig at du tager et billede der udstråler en højere grad af seriøsitet og professionalisme.
En anden detalje er den email adresse du har angivet. Her ville jeg, hvis jeg var dig, vælge at lave en email adresse på dit domæne. Det synes jeg generelt udstråler den førnævnte seriøsitet og professionalisme.

Siden generelt:
Siden er funktionel og jeg har ikke kunne finde noget der ikke virker. Men jeg vil så sige at designet virker noget tilfældig. Du skriver som nummer 1 i dine kompetencer at du kan finde ud af photoshop derfor mener jeg også at dit design bør bærer præg af at du har designet siden i photoshop.  Ikke fordi jeg mener det bør være meget farverigt og vildt fancy men blot at designet skal virke intentionelt og det gør det ikke helt på nuværende tidspunkt.
Uden at jeg vil genere dig på nogen måde ville jeg ikke gætte på at den hjemmeside var lavet af en med en uddannelse indenfor faget. Medmindre du naturligvis sidder og kigger efter de små features som AJAX loading af indhold osv.

Det var lige hurtigt mine tanker omkring din side.