Avatar billede bug30 Nybegynder
17. maj 2011 - 08:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

bridge til bridge

Hej jeg har et trickey spørgsmål, som jeg også prøver at beskrive i disse spørgsmål,

no1 http://www.eksperten.dk/spm/938797

no2 http://www.eksperten.dk/spm/938857

Og jeg prøver at krese mig ind på en løsning,,

så nu er jeg over i noget med en Bridge til bridge løsning, hvis det er muligt?

Jeg har et Privat LAN som jeg vil have igemmen et public LAN til et andet Privat LAN, så de to private LAN kan arbejde sammen son ét Privat LAN, med en Privat DHCP server

så noget der ligner
(DHCP server -> privat Lan -> Bridge -> Public LAN -> Bridge -> Privat LAN -> DHCP client)

Det Public LAN er der ca 400 Folk på som jeg ikke vil have skal adgang til det private LAN
Avatar billede bug30 Nybegynder
17. maj 2011 - 22:22 #1
Jeg har fundet dette

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Image:Repeater_Bridge.jpg

det er bare ikke muligt med wireless,

kan de to Rutere i bridge mode arbejde sammen, i et andet Subnet end det boliselskabets DHCP bruger, og kan de linkes så der ikke er andre der misbruger det net, som vil flyde igemmen dem..??????
Avatar billede bug30 Nybegynder
17. maj 2011 - 22:59 #2
eller skal jeg Tænke i rutere

lan1 -> WAN=ruter1=LANport -> Public LAN -> LAN=ruter2=WAN -> lan2

men det giver ikke mulighed for DHCP pass-thrugh til lan2

jeg er meget i vildrede,, håber nogele kan hjælpe
Avatar billede bug30 Nybegynder
19. maj 2011 - 13:23 #3
er jeg helt ved siden af, og kan det i det heletaget lade sig gøre??
Avatar billede bug30 Nybegynder
31. maj 2011 - 16:53 #4
Lukker