Avatar billede kurtvp Nybegynder
16. maj 2011 - 22:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Nogle indgående email i i Outlook 2010 viser ikke æøå, men spec.tegn

Kun i nogle af de indgående e-mails vises æøå ikke, men i stedet en blank eller et ? tegn.
Er det indstillingen i min Outlook 2010 der er noget galt med eller er det hos afsenderen ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. maj 2011 - 22:18 #1
Det er afsender som ikke bruger korrekt encoding.
På et tidspunkt oplevede jeg det f.eks. når recordere.dk udsendte deres nyhedsbreve, der vær ÆØÅ fucked op på min iphone. (så altså ikke på outlook 2010) men det er klart afsender som ikke koder emailen korrekt.
Så du kan måske godt tvinge emails til at blive kodet i et format som så ser korrekt ud, men det ville jo være langt nemmere, at afsender bare sender i korrekt format. :o)
Avatar billede kurtvp Nybegynder
16. maj 2011 - 22:26 #2
Tak, det var også hvad jeg selv troede.
Avatar billede kurtvp Nybegynder
15. juli 2011 - 18:17 #3
Svar accepteret