Avatar billede dallan2007 Nybegynder
16. maj 2011 - 14:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Er den pengene værd (PC)?

En af mine kollegaers børn overvejer at købe en Alienware fra Dell med følgende indhold:

Base: Alienware AuroraALX Matte Stealth Black Chassis
D05AAA01 1 S
Processor: Intel Core i7 Processor 960(3.20GHz,4.8GT/s,8MB)
Resource DVD: Alienware Aurora
Ship Accessory: Danish Docs with Danish Power Cord
Memory: 6GB 1600MHz (3x2GB) Tri Channel Memory
Hard Drive: 1.5TB (2x750GB) Serial ATA Raid 0 "Stripe" (7200RPM) Dual HDD
Optical Drive: 6X Blu-Ray RW (Blu-ray, DVD, CD read & write) Optical Drive
Display: Not Included
Graphics: Dual 1 GB AMD Radeon HD 6870 CrossfireX
Audio Integrated HDA 7.1 Dolby Digital capability
Gaming Software: Steam Gaming forum and download application
Mouse: Alienware Optical Mouse
Keyboard: Alienware Multimedia Keyboard - Danish (QWERTY)
Operating System: Danish Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT)
Software: Datasafe Local 2.0 Basic
Avatar: Alienware Schematic
AutoMatic Updates: AutoMatic updates - On
AlienFX Colour: Plasma Purple
Standard Service - 1 year of Next Business Day coverage included with your PC
Antivirus Software Not included
No Warranty Upgrade
No Accidental Damage Support

Pris inkl. moms og fragt: 18.900 kr.

--------------------------

F.eks. kan jeg finde følgende priser:

Core i7 I7-960 8 MB kan fås til omkring 2000 kr.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=789522

XFX Radeon HD 6870 CrossFireX 1GB DDR5 / PCI-E 2.1 / 2xDVI Grafikkort til omkring 1500 kr.
http://www.pricerunner.dk/pl/37-2652287/Grafikkort/XFX-Radeon-HD-6870-CrossFireX-1GB-DDR5-PCI-E-2.1-2xDVI-Sammenlign-Priser

3 x 2GB Tri-Kit DDR3-1600Mhz, LLK til 2500 kr
http://www.bbec.dk/produkt/3%20x%202GB%20Tri-Kit%20DDR3-1600Mhz,%20LLK/2020

Resten koster naturligvis også, men umiddelbart lyder det temmelig dyrt.
Avatar billede Flunk Nybegynder
16. maj 2011 - 14:16 #1
Alienware er MEGET dyre. (min mening) til prisen. Dem jeg kender som har en Alienware, er mest for blær af mærket.

Jeg er enig, det lyder temmelig dyrt.
Avatar billede Blueeyez Mester
16. maj 2011 - 14:19 #2
Alienware er kvalitetsmærke, eneste jeg ville ændre på er nok harddisk og måske bundkortet især da jeg ikke helt synes at kunne finde det om jeg blot er lidt for hurtig ved jeg ikke, men en SSD disk ville være en god investering evt OCZ's Vector 3 harddiske som har en hel del performance i sig! Og så husk at sikre dig at bundkortet har sata3 (6 Gb/s i sig) og ikke sata 2 (3 Gb/s)
Avatar billede Blandy Praktikant
16. maj 2011 - 14:22 #3
du kan bygge det selv for omkring de 10 kilo
Avatar billede andmm Nybegynder
16. maj 2011 - 15:00 #4
Nej den er absolut ikke pengene værd. Cpuen er heller ikke den nyeste sandy bridge
Avatar billede Authiel Nybegynder
16. maj 2011 - 15:22 #5
Alienware er for gamers, hvad apple er for mærkedyr. Du får for lidt for pengene, og kan helt sikkert noget noget der er bedre for mindre hvis man bare gider at lede en lille bitte smule!
Avatar billede Authiel Nybegynder
16. maj 2011 - 15:23 #6
og når ja, så sent som som i torsdags så jeg en computer i Expert til 7000 som havde næsten de samme specifikationer som den du har beskrevet der. Mener det var en HP.
Avatar billede Flagstng Nybegynder
16. maj 2011 - 16:25 #7
Det er kun mærket du betaler for når det er alienware. Jeg købte en i USA for 15k inkl. moms og fragt
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
17. maj 2011 - 08:35 #8
Jeg takker for alle svar! Jeg vil meget gerne give point til alle, så smid et svar, og jeg lukker tråden om ca. 24 timer.
Avatar billede dallan2007 Nybegynder
18. maj 2011 - 09:20 #9
Mmmmm jeg lukker, sig til hvis nogen ønsker point.
Avatar billede Authiel Nybegynder
18. maj 2011 - 09:44 #10
Jamen her da et enkelt et så.