Avatar billede kaspermb Nybegynder
16. maj 2011 - 10:15 Der er 1 kommentar

Billeder i DB

Hej Eksperter

Jeg skal kunne vise billedet fra min database, men ved ikke hvordan man viser dem. Jeg har lagt dem ind som "longblob" ved ikke om der er rigtig eller om de skal være som noget andet. I er meget velkommen til at smide et eksempel på en kode som viser billeder i en database

Hilsen Kasper Bjerregaard
Avatar billede phillips Nybegynder
16. maj 2011 - 10:41 #1
Hej Kasper

Du skal lave en php-fil, der agerer som et billede. Dvs. den skal hente dine data fra databasen, sætte den korrekte header og echo indholdet.

Fra HTML-delen skal du kalde denne fil - evt. med et id, som du via $_GET kan bruge til at finde det rigtige billede.

Læs denne artikel (især side 8 og 9):
http://www.phpriot.com/articles/images-in-mysql