Avatar billede boomshanka Nybegynder
15. maj 2011 - 14:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Alt videostreaming stopper pludselig i IE og Firefox

Hej eksperter,

I de sidste 2 uger har jeg haft problemer med at streame video på nettet - videoen stopper midt under afspilning og nogen gange kan jeg springe frem i videoen og så virker det igen, andre gange bliver jeg nødt til at reloade siden og med reklamer er det ret træls. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har kunne streame en video igennem uden den stopper.

Jeg er overhovedet ikke kyndig når det gælder netværk og streaming, men hvad jeg kan se er at det sker både i IE9 og Firefox 4.0.1. Jeg har forsøgt at geninstallere flash på begge browsere uden det hjalp. Kører jeg ping -t [website] gennem hele videoen kan jeg heller ikke se noget problem og jeg får heller ingen notification fra Windows om at netværket er nede eller lignende. Min Realtek PCIe GBE Family Controller ser også ud til at fungere uden konflikter.

Er der nogen som har et bud på hvad jeg kan gøre for at finde årsagen? På forhånd tak.
15. maj 2011 - 14:54 #1
Avatar billede boomshanka Nybegynder
16. maj 2011 - 23:54 #2
Det er en spritny (kun 2 uger gammel) maskine med Windows 7 på.

Jeg må indrømme jeg ikke er helt tryg ved bare at køre autocorrect udfra hvad CCleaner siger som er galt med registreringsdatabasen, men der er iøvrigt ikke mere end ca. 40 issues hvor ingen af dem burde ha' noget med browseren eller netværket at gøre. Jeg har lagt et dump på http://boomshanka.dk/documents/registry.txt hvis det giver mening at kigge igennem.
17. maj 2011 - 21:41 #3
De nævnte kan du godt slette - det er pænt normalt...

Brug også [Rens] delen; specielt for at 'rense' "Midlertidige Internetfiler" mm. ...
Avatar billede boomshanka Nybegynder
19. maj 2011 - 10:07 #4
Okay så er registreringsdatabasen renset og alle issues under [Cleaner] er løst. Desværre så er problemet der stadig og det går blandt andet ud over den seneste IPhone opdatering som jeg ikke kan hente fordi ITunes ikke kan resume downloads. Det siger måske mere om ITunes men alligevel :-)
Avatar billede boomshanka Nybegynder
19. maj 2011 - 11:40 #5
Nå, så blev jeg klogere...

Det var min trådløse router som var synderen (d-link DI 524 11g). Så snart jeg kører direkte på modem'et er der ingen problemer, så det ligner en lodret arkivering af den gamle og ud og købe en ny. D-link stoppede iøvrigt med at producere routeren for mere end 3 år siden, så det er nok på tide med en upgrade.

Tak for hjælpen karise_larry - det er stadig 60 point værd :-)
19. maj 2011 - 20:26 #6
Ping...

(Læg selv et [svar] og la' os alle dele...)