Avatar billede ms20 Nybegynder
13. maj 2011 - 15:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til netværkskort

Jeg skal til at have trådløst internet.

Min PC: http://h20195.www2.hp.com/V2/GetPDF.aspx/c02550250.pdf
Min udbyder: Telia - med trådløs router.

Hvilket kort er bedst til mig / hvad skal jeg købe? :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
13. maj 2011 - 15:54 #1
USB eller PCI-e kort?

Kvalitet eller kvantitet?

Fremtidssikret eller nu og her?
Avatar billede Blueeyez Mester
13. maj 2011 - 15:59 #2
Et mindre forslag, som jeg selv har 2 stk af:

http://www.proshop.dk/Netvaerksadapter(Netkort%2cPrintserver)/Linksys-WUSB600N-Wireless-N-USB-Adapter-2114716.html

Fordele: Du kan nemt sætte den over i en anden pc

Den  har 2,4 og 5 Ghz frekvenser

Den har op til 300 Mbit trådløs signal (Afhænger 100% af routeren! )

Den boks du får internet fra Telia via har nok kun 2,4 men dette er en løsning der er fremtidssikret og virkr nu meget godt, dog har den et mindre problem med hvis du lader den sidde i så kan det godt ske til tider at den ikke bliver registreret af windows, men du kan blot tage den ud og så ind igen så burde det gå ;)
Avatar billede ms20 Nybegynder
13. maj 2011 - 16:24 #3
Spændende forslag og tak for info! :-)

Jeg har ikke så mange USB porte tilbage, så en PCI-e kort vil være at foretrække :)

Hvad er forskellen på pci-e og usb? (andet end måden de ser ud på)
Avatar billede Blueeyez Mester
13. maj 2011 - 16:30 #4
At alle pcere har USB og jeg ved ikke hvor mange ledige pci-e porte der er i din pc eller hvor hurtige de er, derfor vil jeg personligt hellere vælge usb (Kan os være kortet passer i et alm PCI port, men jo mere indemad jo mere varme og så os at du hurtigt kan skifte den over i en anden pc hvis det er;) (Uanset om det er bærbar, stationær, netbook, ipad mm.

eneste ulempe er nok at routeren hvor du vil få optimal yddelse er en dyr en til 1000 kr ca (WRT610N) men hvis du kan fortælle mig hvilke pci porte du har i den pc med info så kan  jeg hurtigt finde andet hvis det er;)
Avatar billede ms20 Nybegynder
13. maj 2011 - 16:49 #5
Arrrh, den med USB må jeg overveje :-)

3 PCI-Express 1x (3 ledige); 1 PCI-Express 16x
Avatar billede Blueeyez Mester
13. maj 2011 - 17:00 #6
Okay, men der er ikke så stort udvalg ved shg.dk men her er nogle kort der kan bruges i pci-e x1:

Billigste: http://www.proshop.dk/Netvaerksadapter(Netkort%2cPrintserver)/TP-Link-TL-WN781N-Wireless-Lite-N-2253768.html

Dyreste:  http://www.proshop.dk/Netvaerksadapter(Netkort%2cPrintserver)/D-Link-Wireless-N-PCIe-Desktop-Adapter-2099757.html

Fra HP: http://www.proshop.dk/Netvaerksadapter(Netkort%2cPrintserver)/HP-Wireless-802.11-b-g-n-PCIe-Card-2143188.html

http://www.proshop.dk/Netvaerksadapter(Netkort%2cPrintserver)/HP-Wireless-802.11b-g-n-Card-2143187.html

Som du kan se er udvalget ikke så stort og jeg må sige at jeg vil stadig anbefale USB løsningen, men hvis det skulle være nogle af de kort så ville jeg nok vælge TP-link kortet grundet den har -n teknologi, prisen er ikke alt for billig, men jeg kan dog ikke udtale mig om TP-link da jeg ikke har produkter fra dem
Avatar billede ms20 Nybegynder
13. maj 2011 - 17:32 #7
Tusind tak!

Jeg vælger USB løsningen ;)

Du må meget gerne lægge et svar ;)
Avatar billede Blueeyez Mester
13. maj 2011 - 18:37 #8
Det får du da lige her (:

Når du får den  hjem så skal du IKKE køre setup filen på cden, men blot finde driveren (Det vil sige du skal ikke installere programmer) den del af den er lidt weird...
Avatar billede ms20 Nybegynder
13. maj 2011 - 18:43 #9
Herligt, tak :)