Avatar billede dj-bmw Nybegynder
13. maj 2011 - 15:25 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort driver driller

Hej,

Sidder med en bærbar hvor der er installeret Windows xp. Grafikkortet er et ATI Radeon Mobility HD 2400.

Når jeg har fjernet alt der har noget med ATI at gøre ved hjælp af en driver sweeper kan jeg fint afspille/streame film på nettet f.eks. fra Ekstra Bladet og lign.

Men når jeg installere driveren fra den medfølgende cd bliver selve opløsningen på computeren skarpere men jeg kan til gengæld ikke afspille/streame film uden der kommer den berygtede blå skærm (Blue screen of dead).

I starten skrev den noget med ati2dvag sad fast i en uendelig løkke, men efter noget bakseri skriver den nu i stedet for noget med Watchdog.sys hvorefter den prøver at "cache" et eller andet.

Har også prøvet at downloade drivere fra ATI, men den påstår at driveren ikke kan finde noget hardware der passer til. Er faktisk også i tvivl om det er den rigtige driver, men har prøvet over ti forskellige driverpakker; alle sammen med samme resultat.

Nogen der kan hjælpe eller evt. nogle forslag?
Avatar billede Blueeyez Mester
13. maj 2011 - 15:44 #1
Prøv og hent driveren fra nettet (graffikkort Producentens side)
Avatar billede dj-bmw Nybegynder
13. maj 2011 - 15:51 #2
blueeyez->
Har hentet dem fra amd's hjemmeside, så regner da med det er producenten...
Avatar billede Blueeyez Mester
13. maj 2011 - 16:03 #3
Hvad er mærke og model på bærbaren?
Avatar billede dj-bmw Nybegynder
13. maj 2011 - 16:07 #4
Det er en MSI EX610..
Avatar billede Blueeyez Mester
13. maj 2011 - 16:15 #5
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
13. maj 2011 - 16:37 #6
Jeg har været in på support.amd.com> notebookgraphics> radeon hd series> mobility radon hd 2xxx series> windows xp 32bit.

Den viser følgende side:

http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/737-28041SupportforATIMobility.aspx

Det betyder at AMD ikke er i stand til at være behjælpelige med driveren, og du skal istedet have fat i producenten som er MSI, og kontakte dem enten via e-mail eller telefon og bede dem om at udlevere grafikkort driverene til MSI EX610.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. maj 2011 - 16:42 #7
#6 man kunne os blot gå ind på deres side og hente driverne til som jeg os har linket til i min port ovenfor din;)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
13. maj 2011 - 16:44 #8
#7 Det gik vidst lidt for hurtigt, havde slet ikke læst din post. Men problem solved.
Avatar billede dj-bmw Nybegynder
13. maj 2011 - 17:12 #9
Ja det er så samme driver som jeg har prøvet.. som i øvrigt også fulgte med computeren.

Det er kun når driveren er installeret der går panik i computeren..
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
13. maj 2011 - 17:53 #10
#9 Har du hentet driveren fra linket i #5?

Det bedste er altid at hente en opdateret version fra producentens hjemmeside, det går ikke altid at installere de drivers som fulgte med computeren.

Hvis det ikke løser problemet ville jeg nok anbefale at tage kontakt til MSI.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. maj 2011 - 18:39 #11
#9 du skal hente fra det link jeg har linket dig til.. du skal os huske at fjerne den anden driver du har lagt på den..
Avatar billede dj-bmw Nybegynder
13. maj 2011 - 18:50 #12
Ja har hentet driveren fra linket..endda også før du linkede :)

Har ikke kunne finde nogle updates, da hver gang jeg prøver at opdatere den, siger den at der ikke findes noget hardware der passer til...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
13. maj 2011 - 19:34 #13
Jeg ville nok tage kontakt til MSI og forklare dem problemet, som producent skal de have vilkårlige og velfungerende drivers tilgængelig til deres produkter.
Avatar billede dj-bmw Nybegynder
13. maj 2011 - 20:31 #14
ok det vil jeg prøve.

Lader lige spørgsmålet stå åbent til i morgen, hvis andre nu evt. skulle have nogle svar :)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
13. maj 2011 - 20:55 #15
Gør endeligt det, det kunne jo være at nogle andre lå inde med løsningen. Men lad os høre hvad MSI svare tilbage, de tager forhåbentligt problemet seriøst. Jeg har aldrig haft kontakt til MSI og deres kundeservice, så jeg ved det ikke.
Avatar billede dj-bmw Nybegynder
23. maj 2011 - 21:25 #16
MSI kunne ikke hjælpe..
Men tak for hjælpen.