Avatar billede clausito Seniormester
12. maj 2011 - 08:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ingen farveudskriv - HP Color Laserjet CM2320fxi

Sidder på en skole, hvor alt er connected til et netværk
Vores ene HP Color Laserjet CM2320fxi kan ikke udskrive i farve via PC´en og netværk (kun sort/hvid) - kan kopierer i farver når man bruger glasplade.

PC´en kan kopiere til vores andre printere og også i farver.

Der må være noget galt med den tilknyttede printer til PC´en

Men det er vel PCén og opsætning, der er problemet og ikke printeren?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. maj 2011 - 08:13 #1
Enten er der noget galt med driveren (skift til ny driver), eller også er driveren sat til kun at printe i sort hvid (tjek driverindstillinger).

Jeg kender ikke den specifikke model, men teoretisk kunne der også være en option i den, der forhindrer print i at komme i farver. Det har jeg bare ikke hørt om før.
Avatar billede Fero Nybegynder
12. maj 2011 - 10:27 #2
Ja - printeren køre højst sandsynlig med den forkerte driver, og printer derfor ud i sort. Skift til en driver der passer, på printserveren.

En mulighed er også at installere printere lokalt på PC'en via printerens IP adresse, og så med den korrekte driver.
Avatar billede clausito Seniormester
12. maj 2011 - 19:39 #3
Vores systemansvarlige siger han har prøvet at skifte driver
og mener stadig problemet er en eller anden pc fejl og ikke driveren
Må finde den nyeste driver og så lade ham prøve igen - jeg må overhovedet intet gøre. Alle ændringer er lukket land
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. maj 2011 - 09:25 #4
Har du ikke råderet over din egen PC? - så kan du jo installere din egen driver, og printe direkte til TCP/IP port, som fero foreslår.

Hvis det er en PC fejl - så må fejlen jo begrænse sig til en enkelt PC og ikke alle.... - så kan det være en serverfejl, hvis I printer over printserver.
Avatar billede clausito Seniormester
27. maj 2011 - 21:00 #5
Points til Fero