Avatar billede fiipsen Nybegynder
11. maj 2011 - 15:25 Der er 4 kommentarer

stationær vil ikke oprette forbindelse

Hej :)
jeg er lige flyttet for en uge siden men har først lige fået sat min stationære op.. og selvfølgelig kan den ikke oprette forbindelse til internettet.
den opretter forbindelse til netværket men sider der er begrænset forbindelse/ingen forbindelse til nettet....
jeg er ikke super habil til det hér, men. har prøvet at diogn/rep.. og den kører bare i cirkler (automatisk hent ip.  - reparere - nultil netværkskort - reparere - automatisk hent ip. osv!) har genstartet routeren og computeren og taget stikket ud i alle rækkefølger man kan komme i tanke om, har været inde og config så den automatisk henter IP og DNS, gjorde den ikke til at starte med.
min bærbare virker i den stikdåse, med samme kabel.

Bruger Windows vista, packetfront router (ved ikke mere) fibernet, marvell yukon 88e8071 netværkskort.

hjælp :(
Avatar billede Blandy Praktikant
11. maj 2011 - 15:42 #1
Får den så en ip fra din dhcp i routern? Eller bliver den bare ved med at kører i ring?

Prøv evt at finde den nyeste netkortsdriver hos producenten til din stationær. Hvis din bærbar kan komme på nettet, via det samme kabel i samme stik i samme router. Så er det din stationær der skal kigges efter problemer.
Avatar billede fiipsen Nybegynder
11. maj 2011 - 15:47 #2
i guess, for den kan snildt komme på LAN, og dele filer med min bærbare og sådan, det er bare lige det sidste skridt med internet adgang den ikke vil være med til
-prøver det med netkortsdriveren kom lidt
Avatar billede jaboy Nybegynder
11. maj 2011 - 17:54 #3
forstod ikke helt ?!
kunne din bærbar komme på nettet ?!

hvis nej kunne det så være fordi din internet udbyder ikke har haft tid til at "åbne" for internettet ?!
Avatar billede Fero Nybegynder
12. maj 2011 - 10:37 #4
prøv at gå ned i start, vælg "kør" skriv "cmd" (tryk enter)

Der skriver du så "ipconfig" (tryk enter) - derefter kopiere du resultatet herind, så vi kan se det.