Avatar billede neostardk Nybegynder
11. maj 2011 - 10:35 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke downloade nogle ting

Hej..
Jeg har et underligt problem.
Jeg kan ikke hente nogle filer fra nettet.
Senest var det da jeg skulle hente det nye Firefox 4 fra deres hjemmeside. Så skriver den at "De aktuelle sikkerhedsindstillinger tillader ikke at hente den fil".. så prøvede jeg lige at Downloade nogle andre ting, og det er samme fejl der kommer..

Jeg har vista, IE8 (Jeg fik samme fejl med IE9), jeg har AVG anti virus free edision (der er vis ikke meget internet sikkerhed)

Nu vil jeg gerne bare have Firefox.. Men har prøvet at ændre lidt på sikkerhedsindstillingerne, men den siger det samme hele tiden. Hvad skal jeg ændre?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. maj 2011 - 10:54 #1
Prøv at hent en anden browser som f.eks Google Chrome eller Firefox, og se om det løser problemet.
Avatar billede neostardk Nybegynder
11. maj 2011 - 10:57 #2
"Kan ikke downloade nogle ting"
"Senest var det da jeg skulle hente det nye Firefox 4 fra deres hjemmeside. Så skriver den at "De aktuelle sikkerhedsindstillinger tillader ikke at hente den fil".. så prøvede jeg lige at Downloade nogle andre ting, og det er samme fejl der kommer" .. Kan ikke se hvordan jeg skal kunne hente de ting, når jeg ikke kan hente noget fra nogle sider overhoved
Avatar billede kimtheman Novice
11. maj 2011 - 11:18 #3
Har du scannet din pc for virus/ spyware osv? (og hvis ja, hvornår og hvad har du scannet med?)
Avatar billede Laes Nybegynder
11. maj 2011 - 11:21 #4
Hjælper det hvis du slår firewall fra?
Avatar billede repox Seniormester
11. maj 2011 - 11:29 #5
Det er nok dine indstillinger i IE der er sat for høje...

Under dine internet indstillinger i IE bør du kunne vælge en fane der hedder Sikkerhed - der skulle gerne være en slider du kan køre op og ned... Prøv at sætte den lidt ned...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. maj 2011 - 11:47 #6
#2 Hvis du har en kontakt på msn. eller lign, kan du evt. få ham/hende til at downloade Firefox eller Google chrome til dig, og så sende det til dig. Eller, hvis du har en anden PC som virker og kan downloade, så kan du download Firefox eller Google Chrome og gemme den på en usb nøgle eller ekstern harddisk og den vej rundt installere det på din PC.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2011 - 12:08 #7
Avast free går for at være en bedre antivirus, prøv den med de instillinger den kommer med. AVG skal afinstalleres først.
http://avast.dk.malavida.com/d575-download-gratis-windows
Avatar billede repox Seniormester
11. maj 2011 - 12:11 #8
Og jeg vil med førstehåndserfaring med Avast gerne fraråde - på det kraftigste - at bruge den.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2011 - 12:32 #9
Jeg har i årevis kørt med Avast, og den bliver stadig bedre. Modsat AVG opdateres Avast flere gange om dagen, og den nyeste Avast har en Sandbox, hvor man risikofrit kan åbne tvivlsomme programmer.
Avatar billede repox Seniormester
11. maj 2011 - 12:42 #10
#9
Er det et 'kvalitetsstempel' at et antivirus program opdaterer flere gange om dagen? Det vil jeg gerne høre mere om, da... Også selvom det ikke ændrer på min holdning til Avast.

Til dem som synes at MSE ikke er fint nok til deres behov vil jeg anbefale denne side som lidt læsestof når man vil installere antivirus programmer: http://www.antivirusware.com/testing/performance/
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2011 - 13:08 #11
Nu handler det jo her om betalingsudgaver men Avast pro 6 ligger i
Overall 'System Impact Score'  på 70 medens AVG er nede på 53.
Men det er nu ligemeget, man kan ikke bedømme en gratis udgave på målinger fra professionelle betalingsudgaver.
På Spywarefri ligger de to programmer nogenlunde lige, MEN Avast er en gammel bedømmelse baseret på version 4.8, medens den aktuelle version er 6. Jeg synes nu nok at Spywarefri skulle pille de gamle test af plakaten.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. maj 2011 - 14:31 #12
Du kan downloade Ad-Aware Pro, den har både antimalware/spyware samt antivirus, og den er godkendt af sikkerhedseksperter bla. fra Spywarefri, så den ville jeg sige god for. Jeg kender ikke så meget til Avast, men AVG syntes jeg ikke var meget værd.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. maj 2011 - 15:04 #13
For lige at komme retur til problematikken....

Prøv at gå i internet explorer indstillingerne.

Du kan starte med fanebladet "Sikkerhed", hvor du klikker på knappen "Nulstil alle zoner til standardniveauet".

Hjælper det ikke, så se på fanebladet "Avanceret". Her er i IE9 en knap nederst til "Nulstil.." af alle indstillinger i IE. Bemærk at den også slår browsertilføjelser fra (Flashplayer m.m.).

Virker det fortsat ikke, kan vi begynde at snakke antivirus...
Avatar billede neostardk Nybegynder
12. maj 2011 - 11:03 #14
Jeg installerede Google crome, og så kunne jeg sagtens DL alt :)
Så nu er IE røget langt væk!! Magen til skod browser!!

hardwareguy15 lav et svar, så får du alle pointene :)
12. maj 2011 - 11:23 #15
PS: IE er fin nok, hvis man 'behandler' den ordentlig. Her er lidt tips:

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Værktøjslinier og udvidelser:
Deaktiver de fleste elementer der.

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Søgemaskiner:
Hvis der står noget med Bing, Yahoo, Live, Msn, ...
så [Fjern] dem
Nederst "Find flere Søgemaskiner" og find Google og sæt den til [Standard].

IE - Funktioner - Administerer Tilføjelsesprogrammer ->
Acceleratorer:
Fjern alle elementer der (hvis nogle ?)

---

IE - Funktioner - Internet Indstillinger ->
Fanen Advanceret:
[ ] Genbrug vinduer ved start af genveje
[X] Tøm mappen Temporary Internet Files, når browser lukkes

---

Afinstall diverse IE Toolbar som du alligevel ikke bruger direkte:
[LiveToolbar]
[MSNToolbar]
[YahooToolbar]
[ASKToolbar]
[DeamonToolbar]
[...]

---
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
12. maj 2011 - 16:13 #16
Svar kommer her :)

Tilykke med Google Chrome, det er en fantastisk webbrowser.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
15. maj 2011 - 00:04 #17
neostardk, skal vi få afgivet point og lukket tråden? :)