Avatar billede snaptil Nybegynder
11. maj 2011 - 07:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

c5 hosting overskrive c5data fil

Hejsa

Jeg har en c5data fil. Jeg har fået en c5hosting adgang.
Tidligere har jeg bare gået i mappen med c5data filer og indlagt c5 data filen og så havde jeg nu adgang til regnskabet. Men nu er det en Hosting adgang, så jeg er lidt i tvivl om hvorledes jeg får indlagt filen?
Avatar billede snaptil Nybegynder
11. maj 2011 - 08:01 #1
Jeg har prøvet generelt -tilpasning-vedligeholdelse-multi-eksport.
Men jeg syntes det er en meget lille fil der kommer ud der...
Avatar billede jasman Nybegynder
11. maj 2011 - 08:27 #2
Hvis du anvender generelt -tilpasning-vedligeholdelse-multi-eksport er det heller ikke en c5data-fil du får, men mange små kommaseparerede filer, med eksporterede data.

Disse skal så indlæses igen v.h.a. generelt -tilpasning-vedligeholdelse-multi-import, i et nyoprettet tomt regnskab.

D.v.s:

1. Opret et nyt (og dermed tomt) regnskab.
2. Kør generelt -tilpasning-vedligeholdelse-multi-import og peg på det katalog hvor dine eksport-filer ligger.

Ulemperne ved metoden er selvfølgelig at det tager noget tid, og du er nødt til at dobbeltchecke at dine tal passer bagefter.

Fordelen er, at ved eksport og efterfølgende import i et nyt regnskab, formindskes database i størrelse, da den ikke længere er fragmenteret, og der så går længere tid for du løber i det licensmæssige loft over databasens størrelse.
Avatar billede jasman Nybegynder
11. maj 2011 - 08:28 #3
Alternativt skal du vel have fat i din hostingudbyder, og få dem til at lægge filen ind det rigtige sted. :)
Avatar billede snaptil Nybegynder
11. maj 2011 - 08:29 #4
tror der mangler et eller andet i det jeg udskriver, for jeg får kun to filer på 1kb stykket
Avatar billede jasman Nybegynder
11. maj 2011 - 08:32 #5
Ja ok. Det lyder ikke helt rigtigt. :(
Avatar billede jasman Nybegynder
11. maj 2011 - 08:33 #6
Når du eksporterer, står du så i det rigtige regnskab ?
Avatar billede snaptil Nybegynder
11. maj 2011 - 09:18 #7
ja, men jeg kan vælge en masse forskellige muligheder.
Det eneste jeg har tilskrevet er i "path" hvor jeg har valgt hvor jeg ønsker filen.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2011 - 12:24 #8
Har du ikke valgt at eksportere tilretninger i stedet for data?
Data eksport ligger på Generelt / Tilpasning / Vedligeholdelse / Multi / Eksporter database.
Avatar billede snaptil Nybegynder
12. maj 2011 - 08:39 #9
Du havde ret rahp. Jeg havde lige ramt den forkerte. Så prøver lige igen. Har nu fået en mappe på ca 15 MB ud af en datafil på ca 40 MB. Prøvede lige at indlæse den ved at vælge importer Generelt / Tilpasning / Vedligeholdelse / Multi / Importer database, men syntes ikke der sker noget. Så prøver lige at udlæse filen igen.
Avatar billede snaptil Nybegynder
12. maj 2011 - 09:20 #10
Har nu forsøgt igen at indlæse den. Syntes bare ikke der sker noget. Jeg har skrevet en mail til udbyderen for at høre nærmere hvad der kan være galt
Avatar billede snaptil Nybegynder
12. maj 2011 - 11:35 #11
Nå er lykkedes mig at få adgang på anden vis og nu kører det lidt mere frem af. Deværre stopper den efter at den skriver "ukendt kartotek" "Notat"
Avatar billede snaptil Nybegynder
12. maj 2011 - 12:41 #12
har lagt data filen ind. der blev for mange fejl med det andet. tak for hjælpen.